| کد خبر: 82854 |

در تبریک نامه حمزه علی بخشی مطرح شد

چرایی تشکیل فدراسیون حمل و نقل و لجستیک

حمزه علی بخشی | کارشناس حمل و نقل
تین‌نیوز|  ضمن تبریک به جامعه حمل‌ ونقل کشور به مناسبت تشکیل این فدراسیون و احترام به رئیس و اعضای محترم هیئت مدیره فدراسیون، امید است این حرکت بتواند در راستای ترغیب بخش خصوصی برای همراهی با دولت و مسئولیت‌پذیری بیشتر تشکل‌ها در خدمت‌رسانی به حمل‌ ونقل کشور انسجام را در بخش حمل و نقل کشور تقویت کند.

در این خصوص ذکر چند نکته ضروری به نظر می رسد؛
1 – همانگونه که مطلعید، این فدراسیون در اواخر دهه 1380 تشکیل شد. لکن هیچ‌گونه فعالیت مثبتی نداشته است. انشاء الله در دور جدید با جدیت فعال شود.
2 – اعضای محترم هیئت‌مدیره ان شاء‌الله در شرح وظایف و اختیارات فدراسیون، انجام اقدامات و پذیرش مسئولیت‌های دفاع از حقوق صنفی و تخصصی بخش و تعامل و هماهنگی با دستگاه‌های ذیربط دولتی را مد نظر قرار می دهند.
3 – به نظر اینجانب با توجه به تجربه کاری گذشته، شکل‌گیری و انسجام و تاثیرگذاری مناسب فدراسیون، با ایجاد دبیرخانه قوی و منسجم با شرح وظایف مشخص قابل انجام است.
4 – شروع هر حرکتی چنانچه با قدرت و قوت انجام نپذیرد، بعد از مدتی فقط در حد تشریفات از آن نامبرده می شود. امید است اعضاء محترم هیئت‌مدیره فقط به وجود چنین عنوانی بسنده نکنند.
5 – امید است هیئت‌مدیره محترم مشکلات و معضلات مبتلابه بخش حملونقل و جامعه صنفی مربوط را به خوبی شناسایی و در جهت برآورده کردن توقعات دست‌اندرکاران بخش تلاش کنند.
6 – به اعتقاد اینجانب بهتر این بود که ابتدا فدراسیون حمل‌ و‌نقل در هر زیربخش (حمل‌ونقل جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی) تشکیل می‌شد و بعد از تثبیت جایگاه این فدراسیون ها نزد دولتمردان و جامعه صنفی مربوط، با درایت کافی تاسیس کنفدراسیون حمل‌ونقل هدف گذاری می‌شد. در این حالت با این عجله و بدون ارزیابی، در پی ایجاد کنفدراسیون نمی‌رفتیم و نیازی هم به پیدا کردن فدراسیون‌های همگن دیگر نداشتیم.
7 – نکته آخر اینکه فدراسیون برای موفقیت‌، تکامل و عدم توقف در فعالیت‌ها، لزوما می بایست حمایت دستگا‌ه های متولی را نسبت به توانمندی ها، ظرفیت‌ها و عملکرد خود جلب کند.
 
حال چند سوال از دست اندرکاران تشکیل فدراسیون حمل و نقل و لجستیک:
1 – دلایل و ضرورت تشکیل فدراسیون چه بود ؟ آیا با وجود این همه تشکل‌های حمل ونقلی در حوزه‌های جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی نمی‌شد مشکل حمل‌ و‌نقل حل شود؟
2 – به چه دلیل فدراسیون تحت پوشش اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران شکل گرفت؟ آیا اتاق می‌تواند با این همه مشغله و حوزه های کاری متفاوت، پشتوانه قوی و محکمی برای حمایت از بخش حمل‌ونقل کشور باشد؟
3 – جایگاه قانونی اتاق برای حمایت از فدراسیون حمل‌ و‌نقل کجاست؟ چه الزام قانونی برای تشکیل فدراسیون حمل و نقل در زیرمجموعه اتاق بازرگانی وجود دارد؟
4 – چرا فدراسیون در قالب یکی از جایگاه های قانونی مثل «آئین نامه تاسیس و فعالیت سازمان‌های مردم نهاد، قانون فعالیت احزاب، جمعیت‌ها و انجمن‌ها، آئین نامه چگونگی تشکیل انجمن‌های صنفی کارگری، کارفرمایی و کانون‌های مربوط و یا ... » برای حمایت‌های بیشتر دستگاه‌های متولی شکل نگرفت؟
 5 – اعضای موسس و تشکیل‌دهنده فدراسیون حمل‌ ونقل چه کسانی/ شخصیت‌های حقوقی هستند که به نیابت از حدود 400 واحد سازمانی تشکل‌های حمل‌ و‌نقلی کشور، فدراسیون تشکیل دادند. آیا قانونا می‌توانستند؟ (می‌گویند فعلا فقط 13 تشکیل عضو هستند!)
                             

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.