| کد خبر: 244946 |

◄ حمل و نقل کشور روزگار خوشی ندارد/ بخش نخست

قسمت اول : ابلاغ غیر هدفمند بخشنامه جدید مورخ 16/01/1401 ابلاغی به سراسر کشور

تین نیوز

فصل اول: حمل و نقل جاده ای داخلی کالا با سهم 90 درصدی

- ابلاغ غیر هدفمند بخشنامه جدید مورخ 16/01/1401

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای طی بخشنامه 16/01/1401 به سراسر کشور اعلام کرد؛ برای متقاضیان تاسیس و فعالیت شرکت های حمل و نقل بین شهری کالا، متراژ پایانه اختصاصی در شهرستان های درجه یک به جای 5000 متر مربع (شرایط اعلامی بخشنامه های گذشته) در داخل یا خارج از شرکت های حمل و نقلی فقط مساحت 1000 متر مربع و 700 متر مربع برای توقفگاه و در شهرستان های درجه دو هم 600 متر مربع با 400 متر مربع توقفگاه، است.

با توجه به اینکه در شهرستان های درجه یک هم تعداد 12 دستگاه و در شهرستان های درجه دو به تعداد 6 دستگاه کامیون ملکی و نیز کامیون های تحت پوشش نیاز است،  این سوال برای بسیاری از شرکت های موجود فعال که مطابق با بخشنامه های تکلیفی قبلی، 5000 متر مربع با مستحدثات و توقفگاه سرمایه گذاری نموده اند مطرح است که با توجه به هزینه های انجام شده و نیز هزینه های نگهداری، چگونه و چرا این سرمایه گذاری به آنها تحمیل شده است؟ چه کسی مسئولت آن را می پذیرد؟

نکته ابهام کارشناسان نیز این است که فضای مورد نیاز برای تردد و توقف هر دستگاه کامیون، به میزان 100 متر مربع در توقفگاه است. با 700 متر مربع توقفگاه در شهرستان های درجه یک و 400 متر مربع در شهرستان های درجه 2، تنها 4 تا 7 کامیون امکان توقف در پایانه های این شرکت ها را دارند.

6 تا 12 دستگاه کامیون ملکی و نیز کامیون های تحت پوشش برای توقف و احیانا تعمیرات، تعویض روغن و ... چگونه در این مکان توقف نمایند تا رانندگان زحمتکش نیز ساعاتی در مجموعه رفاهی شرکت استراحت کنند؟

آیا نوبتی این کار را انجام دهند و یا دیگر کامیون ها باید از فضای عمومی بیرون از پایانه و یا حاشیه جاده ها استفاده نمایند؟ در آن صورت خطرات و تصادفات احتمالی کاهش می یابد؟ ایمنی ناوگان و سرنشینان چطور ؟

ادامه دارد...

* کارشناس حمل و نقل

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • شا هپور جفره 1 0

    جناب بخشی استاد گرامی ودوست محترم
    سلام، لطفا بفرماید متولیان حمل ونقل در مدت ۴۰سال چه اقدام موثر در تدوین شرایط وظوابط حمل ونقل دا خلی انجام که قابل دفاع وبه روز رسانی باشد،جز سعی وتلاش نمود ه اند از حمل ونقل که پیش از ۹۰/ درصد آن رو دوش بخشش خصوصی بود فقط صندوق حاصل نماید برای تامین منابع مالی ان معاونت یاسازمان دولتی،مانند ۹/درصد عوارض وجرایم کیمسیون ۵و۱۲و۱۱و..هزینه کد ر هگیر