| کد خبر: 246857 |

◄ افزایش تعرفه ریلی، شرکت های ریلی را با چالش های جدی مواجه کرده است

در نهایت این رویکرد موجب کاهش توانمندی اقتصادی و مالی شرکت های ریلی خواهد بود.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت ریل پرداز سیر گفت: رویکردی که شرکت راه آهن در سال 1401 در بحث افزایش تعرفه داشته این است که حق دسترسی به شبکه ریلی را که متعلق به خود راه آهن است به طور چشمگیری افزایش داده است.

به گزارش تین نیوز، حسین پورجعفر در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: در بارهای عمده مثل بارهای معدنی، پتروشیمی، فولادی به طور میانگین 54 درصد افزایش حق دسترسی و در بخش لکوموتیو 35 درصد و در کل به طور میانگین 45 درصد افزایش در تعرفه ها صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: بر این اساس با توجه به این که افزایش تعرفه ریلی نسبت به افزایش تعرفه جاده ای درصد بالاتری داشته، قدرت رقابت بخش حمل و نقل ریلی با حمل و نقل جاده ای در سال 1401  کاهش یافته است.

او تاکید کرد: این موضوع باعث شده صاحبان بار انتظار داشته باشند رقابت بین تعرفه ریلی و جاده ای را به نوعی، شرکت های ریلی جبران کنند که این امر موجب می شود حق مالکانه کمتری به شرکت های ریلی پرداخت شود.

به گفته پورجعفر در نهایت این رویکرد موجب کاهش توانمندی اقتصادی و مالی شرکت های ریلی خواهد بود.

وی افزود: در واقع چون راه آهن که یک شرکت دولتی است، حقوق خود را درصد بالایی افزایش داده است، صاحبان بار از بخش خصوصی و شرکت های ریلی انتظار دارند حق مالکانه خود را نسبت به سال گذشته با درصد کمتری افزایش بدهند که این امر شرکت های ریلی را با چالش های جدی مواجه خواهد کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.