| کد خبر: 246723 |

◄ فشار مضاعف شرکت راه آهن بر شرکت های ریلی/ کاهش کم سابقه بهره وری واگن ها در بخش ریلی

رویکردی که راه آهن در یک سال اخیر و به خصوص در سال 1401 در پیش گرفته، فشار مضاعف بر شرکت های ریلی است.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت ریل پرداز سیر در مورد تاکید راه آهن بر اخذ مطالبات خود از شرکت های ریلی گفت: راه آهن طبق  قانون می تواند نسبت به دریافت مطالبات خود اقدام کند و شرکت های ریلی هم قطعا ملزم به پرداخت این مطالبات هستند.

به گزارش تین نیوز، حسین پورجعفر در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: ولی رویکردی که راه آهن در یک سال اخیر و به خصوص در سال 1401 در پیش گرفته، فشار مضاعف بر شرکت های ریلی است.

او تاکید کرد: پرداخت مطالباتی که بخشی از آن مطالبات انباشته شده از سال های گذشته بوده، در این مدت کوتاه از توان شرکت های ریلی خارج است.

پورجعفر عنوان کرد: راه آهن می تواند بدون استفاده از روش های قهری که در پیش گرفته است (مانند قطع مکرر سیستم صدور بارنامه های شرکت های ریلی که هم به شرکت ها و هم به خود راه آهن ضرر وارد می کند چون موجب توقف حمل بار در شبکه حمل و نقل  ریلی شده و درآمد شرکت های ریلی و راه آهن کاهش پیدا می کند) با روش های تعاملی و تعیین مدت زمانی که شرکت های ریلی بتوانند از پس پرداخت بدهی های خود برآیند به طوری که فعالیت های روزمره شان با مشکل مواجه نشود، نسبت به دریافت این مطالبات اقدام کند.

وی خاطرنشان کرد: باید در نظر داشت شرکت راه آهن نیز تعهداتی نسبت به شرکت های ریلی دارد که متاسفانه این تعهدات به طور مطلوبی انجام نمی شود که از جمله آن می توان به سیر مناسب قطارها، بهره وری و مدت زمان سیر واگن ها اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت ریل پرداز سیر ادامه داد: در سال 1401 بهره وری واگن ها کاهش یافته و مدت زمان سیر واگن ها به میزان قابل توجهی افزایش داشته که در طی سال های گذشته کم سابقه بوده است و متاسفانه اقدامات و چشم انداز مثبتی هم برای رفع این مشکل مشاهده نمی شود.

به گفته وی در بحث لکوموتیو هم مشکلاتی وجود دارد که موجب شده سیر واگن ها با مشکلاتی مواجه شود.

پورجعفر افزود: در مجموع، دریافت مطالب جزو حقوق شرکت راه آهن است اما شرکت های ریلی هم جزو حقوقشان است که شرکت راه آهن تعهداتی را که نسبت به شرکت های ریلی دارد به نحو مطلوب انجام بدهد و پاسخگو باشد اما متاسفانه نه عملکرد مناسبی از سوی راه آهن دیده می شود و نه شاهد پاسخگویی از سوی راه آهن هستیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سيدمرتضي ناصريان 1 0

    قطع مکرر سیستم صدور بارنامه های شرکت های ریلی از سوي شركت راه آهن برخلاف سياستهاي دولت محترم است. رياست مجترم جمهور در سخنان متعدد با بانكها و قوه قضاييه تاكيد داشته كه اگر شركتي دچار مشكلات مالي است نبايد توليد آن را متوقف نمود. اين موضوع علاوه بر كارخانجات براي شركتهاي خدماتي مثل شركتهاي حمل ريلي موضوعيت دارد و اختلال در روند توليد و خدمات شركتها بر خلاف شعار سال مي باشد.