| کد خبر: 239946 |

◄ مشکلات سیاسی و جغرافیایی، موانع پیشرفت کریدور جنوبی راه ریلی ابریشم

نشست سران راه ابریشم اروپا توسعه کریدور ریلی جنوبی بین چین و اروپا از طریق آسیای مرکزی، ایران و ترکیه به عنوان جایگزین مسیر شمالی از طریق روسیه برگزار شد و عنوان شد که این مسیر با مشکلات اساسی مواجه است.

تین نیوز

نشست سران راه ابریشم اروپا توسعه کریدور ریلی جنوبی بین چین و اروپا از طریق آسیای مرکزی، ایران و ترکیه به عنوان جایگزین مسیر شمالی از طریق روسیه برگزار شد و عنوان شد که این مسیر با مشکلات اساسی مواجه است.

به گزارش تین نیوز، آندریاس شویلینگ، مشاور ارشد مرکز صلاحیت حمل‌ و نقل رولند برگر، گفت که ابتکارات ملی و چند ملیتی از جمله برنامه CAREC با حمایت از مدرن‌ سازی راه‌ آهن و توسعه کریدورهای حمل‌ و قل به بهبود این مسیر کمک می‌ کند، اما باید نیروی محرکی برای انجام اصلاحات عملیاتی وجود داشته باشد.

شویلینگ گفت: «آنچه ما کم داریم شرکت‌ های یکپارچه‌ ساز بزرگ هستند» و افزود که اقدامات زیادی برای ارائه سرویس یکپارچه می‌ بایست انجام شود.»

جغرافیا نیز مشکل مهمی ایجاد می کند، زیرا مسیر شمالی دارای مناطق صنعتی در شمال خود و نیز مرکز چین است. در مقابل، مسیر جنوبی به مناطق کم جمعیت‌ تر و صنعتی کمتری خدمات می‌ دهد که نیازی به حمل بار تا اروپا نیست.

دریاهای سیاه و خزر موانعی را ایجاد می کنند که می توان با کشتی از آنها عبور کرد، اما این موانع به آب و هوا بستگی دارد و معمولاً به صورت چارتر عمل می کنند.

چالش‌ های سیاسی نیز وجود دارد، زیرا مرزهای بیشتر به معنای دولت‌ های بیشتر و تعدد گمرکات است. مناقشات ژئوپلیتیکی و تحریم‌ ها نیز مشکلات بیشتری را به همراه دارد، زیرا ایران موقعیتی کلیدی دارد اما برای شرکت‌ های غربی غیر قابل دسترس است.

منبع: railwaygazette.com

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.