◄ مشکلات سیاسی و جغرافیایی، موانع پیشرفت کریدور جنوبی راه ریلی ابریشم
نشست سران راه ابریشم اروپا توسعه کریدور ریلی جنوبی بین چین و اروپا از طریق آسیای مرکزی، ایران و ترکیه به عنوان جایگزین مسیر شمالی از طریق روسیه برگزار شد و عنوان شد که این مسیر با مشکلات اساسی مواجه است.
نشست سران راه ابریشم اروپا توسعه کریدور ریلی جنوبی بین چین و اروپا از طریق آسیای مرکزی، ایران و ترکیه به عنوان جایگزین مسیر شمالی از طریق روسیه برگزار شد و عنوان شد که این مسیر با مشکلات اساسی مواجه است.
به گزارش تین نیوز، آندریاس شویلینگ، مشاور ارشد مرکز صلاحیت حمل و نقل رولند برگر، گفت که ابتکارات ملی و چند ملیتی از جمله برنامه CAREC با حمایت از مدرن سازی راه آهن و توسعه کریدورهای حمل و قل به بهبود این مسیر کمک می کند، اما باید نیروی محرکی برای انجام اصلاحات عملیاتی وجود داشته باشد.
شویلینگ گفت: «آنچه ما کم داریم شرکت های یکپارچه ساز بزرگ هستند» و افزود که اقدامات زیادی برای ارائه سرویس یکپارچه می بایست انجام شود.»
جغرافیا نیز مشکل مهمی ایجاد می کند، زیرا مسیر شمالی دارای مناطق صنعتی در شمال خود و نیز مرکز چین است. در مقابل، مسیر جنوبی به مناطق کم جمعیت تر و صنعتی کمتری خدمات می دهد که نیازی به حمل بار تا اروپا نیست.
دریاهای سیاه و خزر موانعی را ایجاد می کنند که می توان با کشتی از آنها عبور کرد، اما این موانع به آب و هوا بستگی دارد و معمولاً به صورت چارتر عمل می کنند.
چالش های سیاسی نیز وجود دارد، زیرا مرزهای بیشتر به معنای دولت های بیشتر و تعدد گمرکات است. مناقشات ژئوپلیتیکی و تحریم ها نیز مشکلات بیشتری را به همراه دارد، زیرا ایران موقعیتی کلیدی دارد اما برای شرکت های غربی غیر قابل دسترس است.
منبع: railwaygazette.com
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.