| کد خبر: 251331 |

زاکانی در بازدید از مپنا:

استفاده از خودروهای برقی و گازسوز از اولویت های اصلی شهرداری است

شهردار تهران استفاده از خودروهای برقی و گازسوز را جزو اولویت های اصلی شهرداری دانست و گفت: طراحی و استفاده از خودروهای برقی و گازسوز می تواند یکی از سرفصل های مشترک همکاری شهرداری تهران با مجموعه مپنا باشد.

تین نیوز

شهردار تهران استفاده از خودروهای برقی و گازسوز را جزو اولویت های اصلی شهرداری دانست و گفت: طراحی و استفاده از خودروهای برقی و گازسوز می تواند یکی از سرفصل های مشترک همکاری شهرداری تهران با مجموعه مپنا باشد.

به گزارش تین نیوز به نقل از شهر ؛ علیرضا زاکانی در سومین بازدید خود از شرکتهای مرتبط با صنعت خودروسازی سراغ گروه مهندسی مپنا رفت.

شهردار تهران در حاشیه دیداری که از مپنا داشت پیرامون مسائل مرتبط با حمل و نقل شهری پایتخت گفت: حمل و نقل تهران نیاز تحول و ریل گذاری جدید است؛ در بخش مترو راهبرد پیش روی ما کاملا مشخص است و شهرداری تهران باید علاوه بر خطوط موجود ظرفیت متروی تهران را تا خط ۱۱ توسعه دهد.

زاکانی در ادامه با اشاره به کاستی های مترو تهران افزود: ظرفیت تولید واگن برای مترو تهران باید توسعه یابد، مترو پایتخت حداقل نیاز به ۲۵۰۰ واگن دارد، اما اکنون هفت خط قطار شهری تنها با ۱۳۰۰ واگن کار میکند؛ طبیعتا اگر چهار خط دیگر نیز به مترو تهران اضافه شود، ما باید بیش از ارقام موجود ظرفیت تولید واگن را بالا ببریم.

زاکانی در ادامه پیرامون چالش های حمل و نقل شهری تهران نیز گفت: اکنون ۲۴۰۰ اتوبوس در شهر تهران فعال است که از این عدد ۸۰ درصد آن مربوط به اتوبوس های فرسوده می باشد؛ همچنین برای نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری تهران نیاز است ۲۵ هزار ون خریداری شود.

شهردار تهران تاکید کرد: از این ۲۵ هزار بخشی جایگزین ون های فرسوده قبلی می شود و بخشی دیگر جایگزین تاکسی های شهری شود؛ زیرا مطابق آمار ۳۵ درصد خطوط تاکسیرانی تنها ۷۰ درصد ظرفیت مسافران را جابجا می کند و ۶۵ درصد خطوط تاکسیرانی نیز ۳۰ درصد مسافران را در روز به مقصد مورد نظر منتقل می کنند.

زاکانی در بخش دیگری از سخنان خود پیرامون هزینه های لازم برای نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری تهران گفت: ما برای تحول در حمل و نقل پایتخت به ۵۰۰ همت اعتبار نیاز داریم که از این رقم ۳۶۰ همت صرف توسعه مترو شهری تهران می شود.

شهردار تهران در ادامه استفاده از خودروهای برقی و گازسوز را جزو اولویت های اصلی شهرداری دانست و افزود: طراحی و استفاده از خودروهای برقی و گازسوز می تواند یکی از سر فصل های مشترک همکاری شهرداری تهران با مجموعه مپنا باشد.

وی در ادامه تاکید کرد: شهرداری تهران مطابق افقی سه ساله علاوه بر حرکت به سمت استفاده از از خودروهای برقی به دنبال اضافه کردن حداقل ۳۰۰ هزار موتورسیکلت برقی به ناوگان حمل و نقل شهری تهران است.

زاکانی در بخش پایانی سخنان خود گفت: یکی از وجوه تحول حمل و نقل شهری توسعه ایستگاههای شارژ برقی در سطح شهر تهران است که در این رابطه میتوان از ظرفیت های مجموعه مپنا نیز استفاده کرد.

بر اساس این گزارش، در این دیدار لطف الله فروزنده، جلال بهرامی، مجید باقری، علیرضا جاوید، ایمان صادق زاده و جمعی دیگر از مدیران شهری زاکانی را همراهی کردند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کوروش 0 0

    شما که همش فرمایشات آقای زاکانی رو نوشتید .ینی آقایان مپنا فقط شنونده بودن در این جلسه آیا؟ هیچی نگفتن؟