| کد خبر: 249046 |

توسعه مجتمع های ایستگاهی مترو تهران به کجا رسید؟

تاکید بر تحقق شکل‌ گیرى شهر زیرزمینى در تهران

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت: استفاده از ظرفیت های بالقوه شرکت توسعه مجتمع های ایستگاه امری مهم است که تاکنون از آن به طور مناسب بهره برداری نشده است.

تین نیوز

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت: استفاده از ظرفیت های بالقوه شرکت توسعه مجتمع های ایستگاه امری مهم است که تاکنون از آن به طور مناسب بهره برداری نشده است.

به گزارش تین نیوز  به نقل از روابط ‌عمومى و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهرى تهران و حومه (مترو)، جلال بهرامی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، در آئین تکریم و معارفه مدیران عامل پیشین و جدید شرکت مترو تهران، تلاش برای تحقق شکل گیری طرح شهر زیرزمینی در پایتخت را مورد تاکید قرار داد؛ وی همچنین خواستار حرکت به سمت یکپارچگی بیش از پیش مجموعه های مرتبط با شبکه مترو در شهرداری تهران شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به ارکان و ساختار قانونی تعریف شده برای شرکت مترو، استناد به تکالیف اساسنامه ای و اختیارات مصوب این شرکت را امری مهم دانست و احیا آنها را زمینه ساز تسریع فعالیت ها و اقدامات توسعه ای شبکه مترو پایتخت برشمرد. یکی از این موارد، استفاده از ظرفیت های بالقوه شرکت توسعه مجتمع های ایستگاهی است که تاکنون از آن به طور بایسته بهره برداری نشده است.

بهرامی در ادامه صحبت های خود، تحقق ایده شکل گیری طرح شهر زیرزمینی در تهران را یادآور شد و افزود: وقتی می دانیم که دغدغه اصلی شهروندان پایتخت دو مساله آلودگی هوا و ترافیک است، پس باید به سمتی حرکت کنیم که با ایجاد مجموعه های تجاری، خدماتی و حتی پارکینگ و سایر زیرساخت های مورد نیاز مردم در زیر سطح زمین، بسیاری از امورات آنها را در همان شهر زیرزمینی رتق و فتق کنیم تا روی سطح زمین، مشکلات کمتری در سطح شهر داشته باشیم. در این راستا طرح TOD (توسعه مبتنی بر حمل و نقل عمومی) نیز باید در پهنه بندی های مختلف پیگیری شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پایان صحبت های خود با تاکید بر این نکته که دغدغه شرکت مترو، شرکت بهره برداری، شرکت واگن سازی و شرکت توسعه مجتمع های ایستگاهی همگی یک دغدغه مشترک کلی است و همین امر لزوم یکپارچگی فعالیت های این مجموعه ها را طلب می کند، خواستار در اولویت قرار گرفتن رفع نواقص خطوط هفتگانه موجود و افزایش حداکثری بهره وری آن شد و اهمیت مقوله تسریع زمان در پیشبرد اهداف کلان شبکه مترو پایتخت را مورد تاکید مجدد قرار داد.

در این مراسم، محسن هرمزی مدیرعامل جدید شرکت مترو تهران، یکپارچگی و هم افزایی توانمندی ها و ظرفیت های شرکت های مرتبط با بحث مترو در شهرداری تهران را امری ضروری دانست و بررسی موضوعات مربوطه با سنگ بنای جدید را مورد تاکید قرار داد. وی همچنین اظهار امیدواری کرد در فرصت ایجاد شده برای خدمت در این مسند، تغییراتی که منجر به بهبود عملکرد شرکت مترو تهران شود را شاهد باشیم.

همچنین در مراسم برگزار شده با حضور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، ضمن تکریم مسعود درستی مدیرعامل پیشین شرکت مترو که سکاندار جدید شرکت بهره برداری مترو خواهد بود، محسن هرمزی مسئولیت شرکت مترو تهران را برعهده گرفت.

همچنین با تکریم خدمات مهدی رزمی مدیرعامل پیشین شرکت توسعه مجتمع های ایستگاهی متروی تهران ، پیمان قربانی جانشین وی در معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، در آئین تکریم و معارفه مدیران عامل پیشین و جدید شرکت مترو تهران، تلاش برای تحقق شکل گیری طرح شهر زیرزمینی در پایتخت را مورد تاکید قرار داد؛ وی همچنین خواستار حرکت به سمت یکپارچگی بیش از پیش مجموعه های مرتبط با شبکه مترو در شهرداری تهران شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.