| کد خبر: 240561 |

فرانسه به دنبال حضور پر رنگ در بندر حمد قطر

گروه CMA CGM، یکی ازخطوط کشتیرانی پیشرو در حمل و نقل دریایی و لجستیک کانتینری، آمادگی خود را برای گسترش خدماتش در قطر که بخش دریایی آن با توجه به اقتصاد قوی آن کشور و پیوندهای تجاری با سایر نقاط جهان در حال رشد می باشد، اعلام کرده است.

تین نیوز

گروه  CMA CGM، یکی ازخطوط کشتیرانی پیشرو در حمل و نقل دریایی و لجستیک کانتینری، آمادگی خود را برای گسترش خدماتش در قطر که بخش دریایی آن با توجه به اقتصاد قوی آن کشور و پیوندهای تجاری با سایر نقاط جهان در حال رشد می باشد، اعلام کرده است.

به گزارش تین نیوز، به عنوان نمونه در ابتدای سال ۲۰۲۲ کشتی کانتینربر مدرن CMA CGM Apollon با طول ۳۶۶ متر، عرض ۵۱ متر و ظرفیت ۱۵۵۳۶ تی ای یو در بندر حمد که توسط «کیو ترمینالز» اداره می شود، پهلو گرفت.

این کشتی در ادامه مسیر خود، پس از بندر حمد به سمت بنادر دمام و صحار پیش رفت و سپس به چین بازگشت.

اکسل هرژاوزر، مدیر منطقه ای CMA CGM، خلیج فارس، خاورمیانه، اقیانوس هند، جنوب و شرق آفریقا، اظهار داشت که این یک نقطه عطف مهم برای ما است زیرا قطر از تردد کشتی‌ های بزرگ استقبال می‌کند و این سرویس بر تعهد گروه ما برای حمایت و همسویی با تقاضای رو به رشد بازار و نیازهای مشتریانمان تاکید می‌کند و  ما مشتاقانه منتظر کشتی‌ های بزرگ بیشتری هستیم که به زودی به بنادر قطر تردد می کنند.

مطابق با وبسایت خط کشتیرانی فرانسوی، این خط که بیش از یک دهه در کشور قطر فعالیت دارد، با چهار سرویس مستقیم، اتصال بندر حمد به شرق دور، آسیای میانه  و اروپا و چهار سرویس فیدری بندر حمد را به هاب های اصلی منطقه متصل می کند و ماهیانه رکورد ۳۲ تردد را ثبت کرده است.

بندر حمد دارای موقعیت جغرافیایی استراتژیکی در منطقه است که فرصت هایی را برای جابجایی محموله به سمت خلیج فارس، حمایت از کشورهایی مانند کویت و عراق و جنوب به سمت عمان را فراهم میکند و در  ژانویه ۲۰۲۲ شاهد ۱۱۷ تردد کشتی بوده است

 لازم به ذکر است که یکی از مهمترین شاخص های ارزیابی  لجستیک بازارهای نوظهور، سرعت و چابکی میباشد که کشور  قطر در لجستیک داخلی در صدر همه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس قرار دارد. این کشور به عنوان هفتمین بازار رقابتی نوظهور پیشرو در جهان است که عملکرد آن از شرایط تجاری قوی و بسترهای دیجیتالی آن بوجود اماده است.

هرژاوزر گفت که CMA CGM با پیشرفته‌ترین ناوگان کشتی‌های کانتینری، کاملاً آماده است تا نیازهای مشتریان خود را در یک محیط تجارت بین‌ المللی در حال رشد دائمی برآورده کند.

گروه فرانسوی CMA CGM بر دو ستون مستحکم حمل و نقل و گستردگی سرویس های لجستیکی که زیر مجموعه های آن شامل CEVA Logistics و بخش حمل و نقل هوایی CMA CGM Air Cargo است، قابلیت ارائه راه حل های نوآورانه و پیشرو لجستیکی را برای مشتریان فراهم می کند.

به نقل از گلف تایمز: این گروه به بیش از ۴۲۰ بندر در سراسر جهان تردد دارد و با ۵۴۵ کشتی، نزدیک به ۲۱ میلیون تی ای یو کانتینر را در سال ۲۰۲۰ حمل کرده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: آسام تدبیر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.