| کد خبر: 236175 |

مدیرعامل سابق راه‌آهن علل برخی کاستی‌های حمل ریلی را تشریح کرد.

تین نیوز

سعید رسولی در مراسم تکریم خود و معارفه مدیرعامل جدید شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، با تشکر از آقایان اسلامی و قاسمی وزرای سابق و جدید راه و شهرسازی گفت:

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، بهره‌وری اولویت اول ما بود. همچنین در بخش جذب نیرو و اسکان مشکلات مزمن داشتیم. هرگاه سانحه‌ای بروز می‌کرد، دستگاه‌های نظارتی یکی از موارد را نارضایتی کارکنان و دریافتی آنها عنوان می‌کردند که تلاش کردیم این مسئله حل و حقوق‌ها متناسب شود.

با سازمان اداری و استخدامی جلسه گذاشتیم. سال گذشته ۴۱۷۰ نفر از کارکنان ما هم مشمول بیمه تکمیلی شدند و هم دریافتی‌هایشان افزایش یافت. علاوه بر این، سال گذشته پیشنهاد افزایش تعداد نیروهای نگهداری خط و حذف شرکت تراورس از شرکت‌های واگذاری را ارائه دادیم اما مخالفت شد درحالی‌که برخی مشاغل ما حاکمیتی است ولی آنها را واگذار کردند که مشکلاتی ایجاد شد.

بیشتر بخوانید:

پیگیری فعال سازی کریدورهای ترانزیتی ریلی

در کریدورهای ترانزیتی ریلی موفق عمل نکردیم

مدیرعامل سابق راه‌آهن ادامه داد: در دو سال گذشته ۲۱۰۰ دستگاه ناوگان ریلی در داخل، تولید و در سال ۹۹ رکورد حمل ریلی بار زده شد.

وی خاطرنشان کرد: کاهش شدید درآمدهای ریلی را داشتیم اما در سال گذشته توانستیم علی‌رغم شیوع کرونا، حمل و نقل ریلی مسافری را پیش ببریم و بدون آنکه مشکلی پیش بیاید، از سوی مجامع داخلی و بین‌المللی مورد تشویق قرار گرفتیم.

رسولی در مورد ترانزیت گفت: عضو شورای CIS هستیم درحالی‌که ۶۰ درصد واگن‌های ما روسی و اوکراینی است. همچنین سرتیفیکیت نداشتیم که حل شد و ناوگان ما در حال انتقال به آسیای میانه است.

به گفته رسولی، یک ماه و نیم قبل اولین قطار کریدور شمال جنوب از اروپا به بندر شهید رجایی منتقل شد.

مدیرعامل سابق راه‌آهن یادآور شد: طبق قانون برنامه ششم باید یک درصد از درآمد نفت به حمل و نقل ریلی داده می‌شد. بعد می‌گویند باید ۳۰ درصد بار و ۲۰ درصد مسافر به ریل برود ولی وقتی بند قبل از آن اجرایی نشده، چگونه می‌توانیم بند بعدی را اجرایی کنیم؟

وی تأکید کرد: در دولت اصلاح‌طلب، مجلس اصولگرا بیشترین کمک را به حمل ریلی کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین
helptinn

تین‌نیوز در مدت 12 سال فعالیت مستمر، با رعایت اصل بی‌طرفی رسانه‌ای، اخبار، گزارش‌ها و رویدادهای حمل‌ونقل کشور را تحت پوشش و به‌طور رایگان در اختیار علاقه‌مندان و متخصصین قرار داده است.
ادامه فعالیت این رسانه علاوه بر حمایت‌های معنوی شما که همواره از آن بهره‌مند بوده‌ایم، نیازمند حمایت مادی شما است.

از ما حمایت کنید