| کد خبر: 234702 |

◄ قطارهای اربعین در انتظار تصمیم ایران و عراق

در شرایطی که روز اربعین در هفته نخست مهر ماه فرامی‌رسد، قطارهای ایران به گفته مسئولان این حوزه، منتظر تصمیم‌ مسئولان ارشد دو کشور در خصوص نحوه برگزاری این مراسم هستند.

تین نیوز

در شرایطی که روز اربعین در هفته نخست مهر ماه فرامی‌رسد، قطارهای ایران به گفته مسئولان این حوزه، منتظر تصمیم‌ مسئولان ارشد دو کشور در خصوص نحوه برگزاری این مراسم هستند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، کرونا با سویه‌های جدیدی از دلتا تا لامبدا و غیره در کشورهای مختلف جولان می‌دهد، و فقط کم تر از یک ماه تا مراسم اربعین باقی مانده است. روز اربعین برای زائران حسینی اهمیت بالایی دارد و در سالیان گذشته از هفته‌ها پیش برای شرکت در این مراسم و به ویژه پیاده روی میلیونی و با شکوه آن برنامه‌ریزی می‌کردند. اما امسال هم مانند پارسال خبری از آن شلوغی‌ها و شور و اشتیاق نیست. زائران حسینی نمی‌دانند اساسا اربعین ۱۴۰۰ می‌توانند دوباره به سمت حرم امام حسین (ع) راهی شوند یا آنکه مانند پارسال همه چیز ممنوع شده و مرزها بسته می‌شوند.

بر اساس اطلاعات بدست آمده  توسط خبرنگار ایسنا تا کنون هیچ اطلاعیه رسمی  برای شرکت‌های حمل و نقل ریلی یا شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران مبنی بر برگزار شدن یا نشدن این مراسم ابلاغ نشده است و به نظر می‌رسد مقامات دو کشور عراق و ایران همچنان در حال رایزنی برای رسیدن به نتیجه مطلوب در این زمینه هستند.

یک مقام مسئول در شرکت راه‌آهن در این باره به ایسنا گفت: تا کنون به غیر از شنیده‌ها و اخبار رسمی، دستورالعملی در خصوص  برگزاری مراسم اربعین در کربلای معلا یا نجف اشراف، به ما ابلاغ نشده است.

وی افزود: در وهله نخست منتظر تصمیم‌گیری نهایی مقامات دو کشور عراق و ایران هستیم و در مرحله بعد تابع تصمیمات و پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده از سوی متولیان امر بهداشت مانند ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواهیم بود. هر تصمیمی در این زمینه اتخاذ شود، ان را اجرا خواهیم کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: شنیده‌ها و برخی اخبار رسمی منتشر شده هم موید این مسئله است، که احتمالا  اربعین به صورت مشروط و محدود برگزار  خواهد شد. شرکت راه‌آهن و شرکت‌های حمل و نقل ریلی همه توان خود را به کار خواهند گرفت تا به زائران اربعین حسینی خدمت کنند اما احتمال دارد مرزها مانند سال گذشته بسته باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    باید فشارهای دیپلماتیک وزارت خارجه و وزارت راه شهرسازی برای اتصال خط اهن شلمچه بصره افزایش یابد این خط از لحاظ باری و مسافری میتواند بخشی از ان بعهده بگیرد . این فشار باید توامان با لابی ها باشد .

    خط اهن لاذقیه به عراق یکی از خطوط ترانزیتی ایران خواهد بود مطمئنا ایجاد خطوط موازی تراتزیتی ، امنیت انتقال بار کشورمان افزایش خواهد داد .

  • کوروش 0 1

    سلام. به شرکت های حمل و نقل ریلی پیشنهاد میکنم که در توزیع ویروس کرونا مشارکت نکنند و برای حفظ سلامتی مردم ، از مشارکت در جابجایی انبوه خودداری کنند و مرعوب گروه های فشار نشن.