| کد خبر: 50726 |

رشد ناموزون عرضه و تقاضا

باید ۳۰هتل چهار و پنج ستاره در فارس ساخته شود

تین نیوز | رئیس جامعه هتلداران فارس گفت: تعداد گردشگران خارجی در فارس 200 تا 250 درصد افزایش یافته است ولی متاسفانه هتل‌های موجود پاسخگوی گردشگران استان نیست.

حسن سیادتان اضافه کرد: براساس طرح چشم‌انداز 10 ساله صنعت گردشگری کشور، باید در استان حداقل ۳۰ هتل چهار و پنج ستاره ساخته شود. اعتبار لازم برای ساخت این تعداد هتل نزدیک به هزار میلیارد تومان پیش‌بینی می‌شود. در حال حاضر 69 هتل در فارس با ظرفیت نزدیک به 4500 اتاق و 6500تخت وجود دارد و پیش‌بینی می‌شود تعداد آنها به 70 هتل افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه گردشگران بیشتر به دنبال واحدهای اقامتی کم‌هزینه هستند، خاطرنشان کرد: در استان 10 نوع واحد اقامتی ارزان فعالیت دارد که باید تعداد این واحدها افزایش یابد. به جای استفاده و نصب چادر باید مسافران را به استفاده از واحدهای اقامتی کم‌هزینه و ارزان تشویق کنیم و در این زمینه باید از ظرفیت بخش خصوصی در راستای ساخت اماکن و واحدهای اقامتی مناسب و ارزان استفاده شود.

رئیس جامعه هتلداران فارس با بیان اینکه نصب چادر در سطح دنیا برای اماکن مشخصی تعریف شده است، اضافه کرد: زیبنده نیست که در سطح شهر چادر نصب شود، به همین دلیل جامعه هتلداران استان با همکاری شهرداری شیراز طی 13 سال گذشته تلاش کرده استفاده از چادر را به استفاده از واحدهای اقامتی ارزان‌قیمت برای مسافران و گردشگران به‌ویژه در ایام نوروز تغییر دهد.

این فعال گردشگری تصریح کرد: مهمانپذیرهای فعال استان فارس بسیار قدیمی است و اکثرا در بافت فرسوده شهر قرار دارد. امیدواریم با همکاری شورا، زمینه‌ای فراهم شود که مهمانپذیرهای واقع در بافت قدیمی شهر به شهرداری واگذار و در ازای آن زمین مناسب برای ساخت هتل‌آپارتمان یا مهمانپذیرهای جدید در اختیار مالکان گذاشته شود.

سیادتان با بیان اینکه باید زیرساخت‌های گردشگری استان تقویت شود، تصریح کرد: کسی که به عنوان گردشگر به این کشور و استان وارد می‌شود به‌طور حتم علاقه‌مندی‌هایی از پیش به این کشور داشته است. هر چند ورود به ایران مستلزم رعایت مواردی است ولی باید در زمان میزبانی از این میهمان‌ها به گونه‌ای رفتار شود که هر گردشگر 50 نفر را تشویق به سفر به ایران کند و رفتار ما با گردشگران بهترین تبلیغ برای ما در سطح جهان است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • 0 0

    و یک هتل در شهرستان گرمی مغان در استان اردبیل باید باشد و ما این درد را به مسئولان فارس بگوییم تا شاید کک مسئولان استان اربیل بگزد! شهرستان گرمی در شمال استان اردبیل با ۹۰۰۰۰جمعیت فاقد یک هتل حتی بی ستاره می باشد … به این مسئولان!