| کد خبر: 229720 |

منع تردد از مرز باشماق مریوان تا ۱۵ اردیبهشت تمدید شد

محدودیت تردد از مرز رسمی باشماق مریوان تا ۱۵ اردیبهشت تمدید شده است و اجازه تردد مسافران بدون مجوز از این مرز داده نخواهد شد.

تین نیوز

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: محدودیت تردد از مرز رسمی باشماق مریوان تا ۱۵ اردیبهشت تمدید شده است و اجازه تردد مسافران بدون مجوز از این مرز داده نخواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، محمد ابراهیم زارعی اظهار کرد: مرز باشماق مریوان از ۶ اسفند سال گذشته در پی افزایش بسیار زیاد ورود مسافر و با توجه به بسته شدن چند مرز رسمی کشور به روی مسافران عراقی، با هدف جلوگیری از ورود ویروس جهش یافته به استان، بسته شده است.

وی افزود: محدودیت تردد از این مرز در فواصل زمانی ۲ هفته‌ای، انجام گرفت تا در صورت بهبود شرایط شیوع کرونا بازگشایی شود که این امر تاکنون اتفاق نیفتاده است و به همین دلیل همچنان بسته خواهد بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با اشاره به اینکه این محدودیت تنها برای مسافران است، اضافه کرد: برای رانندگان ترانزیت عراقی هم برگه موقت تردد صادر نمی‌شود و آن‌ها اجازه ورود به داخل شهرهای استان را ندارند.

زارعی گفت: براساس اعلام ستاد ملی مدیریت کرونا، با توجه به برگزاری آموزش مجازی مدارس در شرایط فعلی، موضوع حضور کادر اجرایی مدارس در مناطق قرمز و نارنجی حداکثر با سه نفر و تنها در ساعات و روزهای آموزش، برای کنترل کیفیت آموزش انجام می شود.

وی به وضعیت استان در زمینه کرونا هم اشاره کرد و افزود: در حال حاضر شهرستان‌های سنندج، سقز، قروه، بانه، دیواندره، بیجار و کامیاران در وضعیت قرمز، دهگلان و مریوان در وضعیت نارنجی و تنها شهرستان سروآباد در وضعیت زرد به سر می‌برد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان اظهار داشت: بر اساس آخرین رنگ‌بندی همه گیری کووید ۱۹ در کردستان ۶ شهرستان در وضعیت قرمز و بسیار پر خطر و سه شهرستان در وضعیت نارنجی و پر خطر قرار دارند که با توجه به مصوبه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا، فعالیت مشاغل گروه‌های ۲، سه و چهار در آن‌ها با محدودیت همراه است.

زارعی هر مرحله از کرونا را مشمول دستورالعمل خاصی اعلام و اضافه کرد: زمانی که شهری نارنجی و قرمز می‌شود، پیش از بیماریابی، اعمال محدودیت‌های شدید برای کاهش گردش ویروس لازم است.

وی تاکید کرد: این محدودیت‌ها بر اساس مصوبه‌ها و دستورهای ستاد مقابله با کرونا اعمال می شود و با توجه به وضعیت استان، گروه های شغلی سه و چهار در شهرهای نارنجی نمی‌توانند فعالیت داشته باشند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.