| کد خبر: 214047 |

تردد مسافر از مرز باشماق مریوان ۱۰۰ درصد کاهش یافت

ناظر گمرکات کردستان گفت: طی سه ماهه نخست سال جاری ورود و خروج مسافر از مرز باشماق مریوان در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته، ۱۰۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

تین نیوز

 ناظر گمرکات کردستان گفت: طی سه ماهه نخست سال جاری ورود و خروج مسافر از مرز باشماق مریوان در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته، ۱۰۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، بختیار رحمانی‌پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه باشماق تنها مرز مسافری در این استان است، اظهار داشت: در سه ماهه نخست سال گذشته ۱۳۱ هزار و ۸۱۶ نفر مسافر از طریق این مرز وارد کشور شدند.

وی تعداد مسافران خروجی از این مرز را هم در سه ماهه ابتدای سال گذشته ۱۳۳ هزار و ۷۷۰ نفر اعلام کرد و افزود: از اسفند سال گذشته تاکنون به دلیل شیوع ویروس کرونا بخش مسافری مرز باشماق بسته شده است.

ناظر گمرکات کردستان یادآور شد: تعطیل شدن بخش مسافربری مرز باشماق مریوان موجب کاهش ۱۰۰ درصدی ورود و خروج مسافر شده است.

رحمانی‌پور تاکید کرد: از ابتدای فروردین تا پایان خرداد ماه سال جاری ۵۷ هزار و ۸۹۸ دستگاه خودرو از مرز باشماق از کشور خارج و ۱۳ هزار و ۱۳۷ دستگاه خودرو هم وارد شده است.

وی گفت: تعداد ورود خودرو هم در سه ماهه امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته کاهش و تعداد دستگاه خودروی خارج شده افزایش داشته است.

مرز رسمی باشماق مریوان در کردستان یکی از مهمترین مرزهای رسمی زمینی ایران با اقلیم کردستان عراق به شمار می‌آید.

گمرکات استان کردستان با شعبه های فعال در سنندج، باشماق مریوان، سیرانبند بانه به فعالان اقتصادی خدمات گمرکی ارائه می‌کند.

گمرک سیرانبند و باشماق از مرزهای گمرکی فعال رسمی و بین المللی استان هستند و گمرک مریوان در زمینه ترانزیت، صادرات، امور مسافری و مقدار قابل توجهی در بخش واردات فعال است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.