| کد خبر: 162412 |

◄ افزایش 13.5 درصدی شاغلان بخش گردشگری

رئیس‌جمهور به نقش گردشگری و صنایع‌دستی در توسعه اشتغال اشاره کرد و گفت: باید در راستای تسهیل گردشگری،معرفی جاذبه‌های گردشگری، حمایت از صنعت هتل‌داری و حمل‌ونقل عمومی گام برداشت.

تین نیوز

جلسه هیئت دولت در جلسه عصر یکشنبه خود به ریاست حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهوری، گزارش سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری را در خصوص نحوه عملکرد و برنامه‌های آتی این سازمان برای صنعت گردشگری کشور بررسی کرد.

رئیس‌جمهور در این جلسه به نقش گردشگری و صنایع‌دستی در توسعه اشتغال  اشاره کرد و گفت: باید در راستای تسهیل گردشگری، معرفی جاذبه‌های گردشگری، حمایت از صنعت هتلداری و حمل‌ونقل عمومی گام برداشت.

به گزارش تین‌نیوز حسن روحانی  در جلسه اخیر هیات‌دولت  گفت: معرفی جاذبه‌های گردشگری داخلی باهدف توسعه گردشگری در داخل کشور و اتخاذ تمهیداتی برای به‌صرفه بودن و تسهیل گردشگری داخلی در مقایسه با مسافرت ایرانیان به خارج از کشور ضرورت‌های حوزه گردشگری و صنایع‌دستی است.

رئیس‌جمهوری تأکید کرد: به‌منظور گسترش صنعت گردشگری نیاز به مشارکت سازمان برنامه‌وبودجه کشور، بانک‌ها و صندوق‌ها بیش‌ازپیش وجود دارد.

روحانی درباره صنایع‌دستی گفت: صنایع‌دستی به‌عنوان یک مزیت مهم می‌تواند به گسترش اشتغال در خانه منجر شود .

او به پتانسیل بالای اشتغال‌زایی بخش گردشگری اشاره کرد و تصریح کرد: رشد زیرساخت‌های گردشگری و برنامه‌های سازمان برای توسعه گردشگری در کشور موردبررسی قرارگرفته است.

روحانی در ادامه گفت:  امسال  با ایجاد بیش از 66هزار نفر اشتغال مستقیم، تعداد شاغلان مستقیم صنعت گردشگری از 490هزار نفر به 556هزار و 112 نفر افزایش‌یافته است.

او به روند رو به رشد دانش پزشکی  اشاره کرد و گفت: توسعه توریسم سلامت در کشور و ارائه خدمات پزشکی به کشورهای همسایه فراهم‌شده است.

پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، در این گزارش از ایجاد بستر فضای رقابتی برای کلیه کسب‌وکارهای خدمات سفر با پنجره واحد سفر، ایجاد سیستم خود نظارتی با سامانه نظارت هوشمند 9629، افزایش ضریب اشتغال هتل‌ها با تدوین قیمت تقویمی هتل‌ها و تعریف تورهای خارجی ارزان‌قیمت با بهره‌گیری از ظرفیت‌های اماکن اقامتی و ایرلاین‌ها، ازجمله راهبردهای ارتقای مدیریت کیفیت و مدیریت سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در گزارش یادشده است.

گزارش هیات دولت به راهبردهای افزایش بهره‌وری و توسعه صنعت گردشگری  اشاره می‌کند، مواردی  همچون، استفاده از ظرفیت ایرانیان مقیم خارج از کشور برای جذب توریست‌، استفاده از ظرفیت فارغ‌التحصیلان و دانشجویان به‌عنوان تور اپراتور مجازی، تغییر برنامه‌ریزی توسعه و بهره‌برداری از تأسیسات شهری بر مبنای جامعه شهروند ـ گردشگر، تحول د خلق کسب‌وکار بادید گردشگری و مقاصد گردشگری برای تبدیل‌شدن به برند ملی و جهانی اشاره دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.