| کد خبر: 161991 |

◄ حمل‌و‌نقل برای تقویت گردشگری مناسب‌سازی شود

نایب‌رئیس فراکسیون گردشگری مجلس شورای گفت: برای حل مشکل صنعت گردشگری به‌عنوان جایگزین صنعت نفت باید به دنبال جذب سرمایه خارجی و مناسب‌سازی حمل‌ونقل بود.

تین نیوز

نایب‌رئیس فراکسیون گردشگری مجلس شورای  گفت:  برای حل مشکل صنعت گردشگری به‌عنوان جایگزین صنعت نفت باید به دنبال جذب سرمایه خارجی و مناسب‌سازی حمل‌ونقل بود.

به گزارش تین‌نیوز مهرداد لاهوتی تأکید کرد: ایران ازلحاظ ازنظر جاذبه‌های گردشگری و آثار تاریخی و فرهنگی در دنیا در رتبه دهم قرار دارد و صنعت گردشگری جایگزین بسیار مناسبی  برای صنعت نفت است .

لاهوتی  درباره نقاط ضعف صنعت گردشگری ایران گفت: وضعیت برای جذب سرمایه‌گذار خارجی مساعد نیست و مشکلات بروکراسی و حقوقی در ایران جذب سرمایه‌گذار خارجی را با مشکل مواجه کرده است.

به گزارش پانا، او گفت: در 30سال گذشته برای گردشگری سرمایه‌گذاری نشده است  و متولیان این حوزه مشکلات زیادی دارند حتی اگر همایشی در تهران برگزار شود  برای اسکان مسافران با مشکل مواجه هستیم.

لاهوتی گفت: اولین قدم برای جذب گردشگر سرمایه‌گذاری و ساخت هتل‌های مناسب با توجه به استانداردهای جهانی است و گام دوم ایجاد بستری مناسب برای حمل‌ونقل است چراکه 90 درصد حمل‌ونقل ما از طریق جاده‌ها صورت می‌گیرد و 10 درصد آن ریلی و هوایی است.

لاهوتی آمار تصادفات در حمل‌ونقل جاده‌ای را نگران‌کننده خواند و گفت: مناسب‌سازی موضوع حمل‌ونقل و چاره‌اندیشی برای این مهم یکی از راه‌های جذب گردشگر است.

او گفت: آموزش در بخش هتل داری و همچنین آموزش مردم از نکات دیگر جذب گردشگر خارجی در ایران محسوب می‌شود.

لاهوتی به حضور هتلداران خارجی در ایران اشاره می‌کند و می‌گوید که به تعداد انگشت‌شماری هتل با مدیریت خارجی‌ها در ایران وجود دارد. مثلاً در مشهد عرب‌ها به جهت رفت‌وآمد برای زیارت در این شهر سرمایه‌گذاری کرده‌اند و منفعت زیادی از آن به دست می‌آورند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.