بازدید سایت : ۳۰۲۸۱

◄ انتظار از نمایندگان جدید مجلس در تکمیل اشتغال آفرینی رئیس جمهور شهید

تاخیرات چندین ماهه راه آهن در پرداخت مطالبات پیمانکاران تعمیرات و ...، سبب افزایش طبیعی مبالغ پایه قراردادها شده است.

انتظار از نمایندگان جدید مجلس در تکمیل اشتغال آفرینی رئیس جمهور شهید
تین نیوز

حضرت علی علیه السلام در سال 38 هجرى هنگام انتصاب مالک اشتر چنین نوشته اند (نامه 53 نهج البلاغه، تین 271983): 

تا خراج آن دیار را جمع آورد، با دشمنانش نبرد کند، کار مردم را اصلاح، و شهرهاى مصر را آباد سازد.

بخشی از پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب در شهادت رئیس جمهور 14030231: در این حادثه تلخ، ملت ایران، خدمتگزار صمیمی و مخلص و با ارزشی را از دست داد. برای او صلاح و رضایت مردم که حاکی از رضایت الهی است بر همه چیز ترجیح داشت ... . 

رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از سال ها تاکید بر موضوع اقتصاد سال 1403 را " جهش تولید با مشارکت مردم " نامگذاری کردند و در سخنان اول فروردین فرمودند: هدف کلی برنامه هفتم، شکوفایی اقتصاد، همراه با عدالت است. لکن برای پایان این برنامه اهدافی را ذکر کرده اند که این اهداف خیلی مهم است: تک رقمی کردن تورم؛ اصلاح ساختار بودجه؛ تحول در نظام مالیاتی؛

بخشی از پیام حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای، رئیس قوه قضائیه در تسلیت شهادت رئیس جمهور ... اقدامات دستگاه قضائی در راستای حمایت از تولید و تولیدگران طی دو سال ریاست آیت الله رئیسی، منتهی به احیای بیش از ۲ هزار واحد تولیدی و صنعتی در کشور شد که از میزان، بالغ بر ۱۰۰۲ واحد تولیدی در سال ۱۳۹۹ و بالغ بر ۹۹۰ واحد تولیدی تعطیل یا نیمه تعطیل در سال ۱۳۹۸ با اقدامات حمایتی دستگاه قضا به مدار تولید بازگشتند و در نتیجه ورود دستگاه قضائی ...، اشتغال بیش از صد هزار نفر حفظ شد و از بیکاری آن ها جلوگیری شد. همین آمار گواهی بر اقدامات جهادگونه دستگاه قضا در امر رونق تولید و اشتغال در سال های تصدی آیت الله رئیسی بر منصب ریاست قوه قضائیه دارد. (خبرگزاری مهر، 2 خرداد 1403) 

گزارشات پایگاه اطلاع رسانی دولت مبنی بر تسهیل صدور مجوزهای کسب وکار (19 بهمن 1402)، کاهش مالیات واحدهای تولیدی به میزان 12 درصد (19 شهریور 1402)، راه اندازی واحدهای راکد اقتصادی (18 آذر 1402)  و ... بسیار امیدوار کننده بوده و توانست علاوه کاهش نرخ بیکاری، مودیان مالیاتی را افزایش و درآمد مالیاتی را نیز افزایش دهد، پایگاه خبری رئیس جمهور هم (151174) نوشت: با بازگشت بیش از 200 واحد راکد به چرخه تولید در استان سمنان ... با اعتباری بالغ بر 101 هزارمیلیارد ریال، برای بیش از 4 هزار و 500 نفر اشتغال ایجاد و کل واحدهای تولیدی احیاشده دولت سیزدهم 8315 شد (تین 271983).

احیای 2 هزار واحد در دوره ریاست قوه قضائیه و بیش از 8 هزار واحد در دوره ریاست قوه مجریه (جمعا بیش از 10 هزار واحد) را میتوان یکی از بزرگترین موفقیت های رئیس جمهور شهید دانست که جایگاه ایشان در دلها را بیش از پیش مستحکم تر نمود.

یازدهمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی، فرصت شایسته ای را برای تجدید دیدار فعالان و علاقمندان این بخش فراهم نمود ولی با وجود دستاوردهای ارزشمند صنایع بزرگ، کمبود شرکت های مشاور ناوگان، بهره برداری و نرم افزاری آشکار بود.

با بررسی بیشتر می توان به ریشه های کاهش کسب و کارها و شرکت های کوچک در صنعت ریلی پی برد که نه تنها سبب کاهش مشارکت مردمی در حمل و نقل ریلی شده بلکه با زمینه سازی جمود و رکود مبتنی بر عادات، بهره وری صنعت را نیز کاسته است.

با مصوبه چندسال پیش راه آهن و تعیین حداقل 600 واگن برای شرکت های مالک، فرصت ورود شرکت های نوپای ریلی گرفته شد و با مصوبه دیگر مبنی بر تفکیک شرکت های مالک و تعمیر کننده، هزینه ماندگاری و سودآوری در صنعت ریلی افزایش یافت. 

بعلاوه تاخیرات چندین ماهه راه آهن در پرداخت مطالبات پیمانکاران تعمیرات و ...، سبب افزایش طبیعی مبالغ پایه قراردادها شده و فشار هزینه نگهداری پروژه های توسعه طولی غیر مفید شبکه و کم توجهی به موضوع بهره وری بر مشکلات افزوده است.            

مجلس دوازدهم با قانونگذاری صحیح و کاهش مالیات واحدهای اشتغال آفرین به ویژه شرکت های کوچک، می تواند فرصت اشتغال میلیون ها نفر و زمینه جلب سرمایه مردم به تولید را فراهم و نهال تازه کاشته رئیس جمهور شهید را آبیاری و تقویت نمایند.

برای اصلاح نظام مالیاتی از یک سو باید به سود سرشار و ... صنایع فولاد، پتروشیمی و ... که ناشی از بهره مندی نابجای ایشان از یارانه انرژی، آب ... و عرضه محصولات بر پایه ارز جهانی است توجه گردد و از سوی دیگر باید با منطق خمس که سالانه و براساس سود و نه حجم معامله محاسبه می شود، بستری برای بازگشت شرکت های کوچک به چرخه اقتصاد و اشتغال فراهم گردد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مرتضی

    باعرض سلام وادب ....باتمام این حرفها ی شما موافقم اما تاوقتی مردم امنیت روحی روانی درتمام بخشهای زندگی رااحساس نکنند وآرامش به زندگی درون وبرون مردم برنگردد هیچ کاری به چشم نخواهد آمد تمام این کارها ودستورات خوب وبجاهستند اما دراجرای آن ونتیجه ی آن باید به رضایت مردم رجوع کردانشاالله رضایت مردم حاصل شود تاسربلند بشیم پیش بدخواهان نظام.یاعلی

  • عباس قربانعلی بیک

    با سلام
    با تشکر از توجه شما، بله امنیت روحی و روانی کاملا مهم و اساسی است و نظام مالیاتی نقش مهمی در این امنیت روانی دارد