| کد خبر: 268545 |

عزم جدی عربستان برای انتقال به یک اقتصاد غیر نفتی

◄ تور بین‌ المللی مقامات ارشد هوایی عربستان برای تدوین نهایی راهبرد صنعت حمل و نقل هوایی

عربستان بار دیگر عزمی جدی و اساسی برای انتقال به یک اقتصاد غیر نفتی مبتنی بر توسعه زیرساخت های هوایی، گسترش ترافیک هوایی به منظور توسعه گردشگری و سرانجام افزایش مبادلات تجاری و اقتصادی دارد.

تین نیوز

بر اساس اطلاعات منتشر شده در وبگاه سازمان هواپیمایی کشوری عربستان، یک هیئت بلندپایه از بخش هوانوردی غیرنظامی عربستان سعودی به ریاست رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، یک سری ملاقات و بازدید های رسمی از سنگاپور، چین و ایالات متحده به مدت  ده روز  در ماه میلادی جاری  انجام خواهند داد. 

 در واقع این ملاقات ها و بازدید ها به منزله تطابق استراتژی جاری حمل و نقل هوایی بازرگانی عربستان  با آخرین تحولات صنعت حمل ونقل هوایی در بخش های عملیاتی و تکنولوژی و همچنین به عنوان بستری برای تبادل نظر در خصوص زمینه های همکاری در حوزه‌ برقراری ترافیک هوایی بیشتر بین عربستان و کشورهای  فوق، توسعه تجارت و اقتصاد و همچنین بررسی فرصت های در پیش رو برای همکاری جهت دستیابی به اهداف بلند بخش هوایی بازرگانی در برنامه چشم انداز 2030 عربستان سعودی عمل خواهد کرد. به عبارت دیگر عربستان بار دیگر عزمی جدی و اساسی برای انتقال به یک اقتصاد غیر نفتی مبتنی بر توسعه زیرساخت های هوایی، گسترش ترافیک هوایی به منظور توسعه گردشگری و سرانجام افزایش مبادلات تجاری و اقتصادی دارد.  همان مدل موفق که مسیرش توسط امارات و ترکیه و قطر طی شده است یعنی استراتژی مرکب از سفر هوایی (Travel) ، گردشگری (Tourism)  و تجارت (Trade).

ابتکارات عربستان در بخش هوانوردی که در تدوین استراتژی هوانوردی عربستان و یا Saudia Aviation Strategy گنجانده شده است، ارائه خواهد شد، زیرا هدف آن سوق دادن جایگاه عربستان سعودی به خط مقدم هوانوردی بازرگانی در خاورمیانه، با  پیش بینی سرمایه گذاری 100 میلیارد دلاری که یکی از  هدف های کمی آن نیز  تحقق  جاه‌ طلبانه حمل ۳۳۰ میلیون  مسافر هوایی تا سال ۲۰۳۰ هست.  

 سفر این هیئت بلند پایه از سنگاپور آغاز می شود، جایی که هیئت سعودی در اجلاس هوانوردی چانگی و نمایشگاه هوایی سنگاپور شرکت می کند، پس از آن از پکن، ژانگژو و شانگهای در چین نیز بازدید می کند و سرانجام با بازدید از سیاتل، محل تولید هواپیما های بوئینگ در ایالات متحده به پایان می رسد.  هیئت فوق  در تمام  نمایشگاه های مرتبط نیز  شرکت خواهد کرد.

 ریاست هیئت فوق نیز در طول این سفر در یک سلسله دیدارها و گفتگوهای دوجانبه با همتایان خود در سازمان هواپیمایی کشوری سنگاپور، سازمان هواپیمایی کشوری چین و اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده شرکت خواهد کرد.

 علاوه بر این، هیئت عربستانی طی میزگردهایی با رهبران صنعت و ذینفعان کلیدی بخش هوانوردی دیدار خواهد کرد تا آخرین دستاوردها و فرصت‌های بی‌نظیر ایجاد شده توسط اجرایی شدن  استراتژی هوانوردی عربستان را  برای قطب های صنعت هواپیمایی در جهان به نمایش بگذارد.   

   

 * مدرس دانشگاه و کارشناس ارشد حمل و نقل هوایی بازرگانی

داریوش نیکنام

وبلاگ‌نویس
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.