| کد خبر: 257797 |

◄ هواپیمایی عراق تحویل نخستین بوئینگ پهن پیکر خود را جشن گرفت

هواپیمایی ملی عراق تحویل نخستین بوئینگ پهن پیکر ، 787 دریم لاینر خود را جشن گرفت.

تین نیوز
هواپیمایی ملی عراق تحویل نخستین  بوئینگ پهن پیکر ، 787 دریم لاینر خود را جشن گرفت.
 
شرکت بوئینگ  و هواپیمایی ملی عراق روز پنجشنبه  ۲۲ ژوئن ۲۰۲۳ برابر با اول تیرماه ۱۴۰۲ ،  تحویل اولین بوئینگ  پهن پیکر 787 دریم لاینر این شرکت هواپیمایی را با یک رویداد ویژه در بغداد جشن گرفتند تا از نخستین  هواپیمای پهن پیکر فوق کارآمد حامل پرچم  این شرکت ، استقبال کنند.  
شرکت هواپیمایی ملی و حامل پرچم عراق، اولین فروند از 10 فروند هواپیمای بوئینگ  787 را سفارش داده است تا شبکه پروازی  دوربرد  و سودآور خودش را توسعه دهد و کشور عراق را به مقاصد بین المللی بیشتری متصل کند.
تحویل اولین  هواپیمای بوئینگ 787 عراقی ایرویز ، پس از تحویل چهار فروند هواپیمای بوئینگ 737 مکس از فوریه امسال  آغاز شد.  این شرکت هواپیمایی در مجموع 6 فروند هواپیمای 737-8 و 10 فروند هواپیمای 737-10 سفارش داده است که  از این طریق موجب  تقویت و گسترش  ناوگان تک راهرو  در مسیرهای داخلی، منطقه ای و میان برد خود خواهد شد. 
* برای دریافت سریعتر اخبار و تحلیل های مهم حوزه حمل و نقل اینستاگرام تین نیوز را دنبال کنید. برای عضویت در اینستاگرام «تین نیوز» اینجا کلیک کنید.
به  عبارت دیگر هواپیمایی ملی عراق برای گسترش شبکه پروازی داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی ، برنامه‌ ریزی ناوگان خود را بر اساس ناوگانی یکدست و دریافت تدریجی هواپیماهای بوئینگ در رده های مختلف پهن پیکر و بدنه باریک طراحی کرده است.
 مدیرعامل  هواپیمایی ملی عراق در این مراسم گفت: ما مفتخریم که یک هواپیما با قابلیت های 787 Dreamliner تحویل می گیریم.  
از آنجایی که ترافیک هوایی داخلی و بین المللی شتاب می گیرد، بسیار مهم است که ناوگان هواپیمایی ملی عراق  با تقاضای رو به رشد از طریق به کارگیری هواپیماهای کارآمد، توانا و راحت تر مطابقت داشته و ظرفیت های خود را توسعه دهد.  
هواپیماهای  بوئینگ 787 و 737 MAX را  که دریافت کرده‌ایم، کلید برنامه نوسازی ناوگان ما هستند که هدف آن اطمینان از اینکه می‌توانیم مسافران خود را در سراسر جهان با ایمنی و آسایشی که از یک شرکت هواپیمایی مدرن و کارآمد مانند عراق ایرویز انتظار دارند، جابجا کنیم.
 هواپیمایی ملی عراق  در حال حاضر به بیش از 50 مقصد از فرودگاه بغداد خدمات رسانی می کند و در حال توسعه و نوسازی ناوگان خود برای حمایت از افزایش ترافیک  پروازی پیش بینی شده سفرهای تجاری و تفریحی بین المللی  ورودی و خروجی کشور است.  
عراق شاهد افزایش ثبات و رشد اقتصادی است و انتظار می‌رود نرخ رشد تولید ناخالص داخلی سالانه این کشور تا پایان سال 2023 به 7 درصد برسد. 
 معاون فروش تجاری و بازاریابی بوئینگ در خاورمیانه نیز گفت: امروز شروع جدیدی برای هواپیمایی ملی عراق است و اولین  هواپیمای پهن پیکر  بوئینگ 787 دریم لاینر خود را تحویل می گیرد که از این شرکت هوایی در اتصال عراق به سراسر جهان پشتیبانی می کند. شرکت بوئینگ متعهد به حمایت از برنامه های جاه طلبانه هواپیمایی ملی عراق است که برای بهینه‌ سازی بیشتر و گسترش امکانات حمل و نقل هوایی مدرن در  مسیرهای جدید در  منطقه کوشش های فراوانی دارد.
او همچنین  افزوده است که حمل و نقل هوایی در قلب رشد اقتصادی یک کشور قرار دارد.  اشتغال ایجاد می کند، تجارت را تسهیل می کند، گردشگری را فعال می کند و از توسعه پایدار نیز  حمایت می کند.
همچنین  رئیس خاورمیانه، ترکیه و آفریقا، شرکت بوئینگ  در این مراسم گفت: ورود نخستین بوئینگ پهن پیکر 787 امروز گام مهمی در ارتباط مردم عراق با منطقه و جهان است.  ما مشتاقانه منتظر حمایت از دولت عراق و بخش خصوصی عراق هستیم زیرا آنها ناوگان تجاری عراق را رشد می دهند و در حال مدرن سازی  زیرساخت های هوانوردی تجاری کشور خود  هستند.
شایان ذکر است ،  علاوه بر هواپیماهای بوئینگ 737-8 و 787-8، هواپیمایی ملی  عراق دارای ناوگانی یکدست  متشکل از بیش از 40 فروند از انواع دیگر  هواپیماهای بوئینگ است  که به بیش از 50 مقصد پروازی  از فرودگاه بغداد خدمات رسانی می کنند
 
*عضو انجمن علمی حمل و نقل هوایی ایران  و مدیرکل اسبق فناوری اطلاعات و ارتباطات هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران

داریوش نیکنام

وبلاگ‌نویس
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها