| کد خبر: 259834 |

◄ استفاده از موی سر انسان برای مقابله و جمع آوری لکه های نفتی در دریا!

برای اولین بار ایده و روش به کارگیری از موی سر بعد از حادثه آلودگی نفتی تانکر Exxon Valdez در سال 1987 در آلاسکا مطرح و مورد استفاده قرار گرفت

تین نیوز

استفاده از موی سر انسان برای از بین بردن آلودگی، اولین بار به طور اتفاقی در یک سالن آرایش اتفاق افتاد. بعد از اینکه مالک آرایشگاه متوجه شد روغن ریخته شده بر روی کف آرایشگاه با موهای ریخته شده در کف سالن به خوبی جذب شدند.

برای اولین بار ایده و روش به کارگیری از موی سر بعد از حادثه آلودگی نفتی تانکر Exxon Valdez در سال 1987 در آلاسکا مطرح و مورد استفاده قرار گرفت. در حادثه نفتی Deepwater Horizon خلیج مکزیک آمریکا در سال 2010 نیز از موی سرانسان جهت مقابله و جمع آوری مواد نفتی استفاده شد.

بیشتر بخوانید:

تصمیم افسر ارشد برای تولد خدمه کشتی حادثه ای وحشتناک رقم زد

یکی از روش های جلوگیری از مهار و جمع آوری لکه های نفتی از سطح آب استفاده از بوم های جاذب ( Absorbent Boom ) است که مواد نفتی را جذب خود می کنند. در آخرین حادثه آلودگی نفتی که از موی سرانسان برای مهار و جمع آوری آلودگی نفتی استفاده شده مربوط به سانحه آلودگی نفتی تانکر ژاپنی Wakashio در سواحل موریتانی در سال2019 بود که بیش از1000 تن نفت خام وارد آب ها و سواحل زیبا و توریستی این کشور ساحلی شد.

با توجه به وسعت آلودگی نفتی، مردم بومی منطقه به صورت داوطبان وارد عملیات مقابله با آلودگی نفتی شدند. یکی از این اقدامات ساختن بوم های جاذب با موی افراد بود به همین منظور در آن ایام تمامی سالن های

آرایشگاه ها به ویژه آرایشگاه های زنان جهت تشویق مردم به اهدای موی خود جهت ساخت بوم به طور مجانی و یا با تخفیف ویژه اقدام به جمع آوری مو کردند. جالب است که پس از این حادثه یک زوج آرایشگر استرالیایی در اقدامی خود جوش اقدام به جمع آوری بیش از 72 تن مو از آرایشگاه های شهر بندری سیدنی کرده و پس از ساخن بوم آنها را به موریتانی فرستادند.

بوم ساخته شده با موی سر انسان
بوم های ساخته شده با موی سر انسان در حادثه آلودگی نفتیWakashio

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.