| کد خبر: 259367 |

توسعه همکاری حمل ونقل سوریه و ایران بررسی شد

وزیر حمل و نقل سوریه و سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق، راه های گسترش همکاری ها در بخش حمل و نقل را بررسی کردند.

تین نیوز

وزیر حمل و نقل سوریه و سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق، راه های گسترش همکاری ها در بخش حمل و نقل را بررسی کردند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، در این نشست که روز سه شنبه برگزار شد زهیر خزیم و حسین اکبری بر اهمیت تدوین برنامه اجرایی برای توافقنامه های امضا شده میان دو کشور و پیگیری توافق های اخیر در زمینه حمل و نقل تاکید کردند.

در این نشست که در وزارت حمل و نقل سوریه برگزار شد، بر گسترش همکاری ها در زمینه حمل و نقل هوایی، دریایی، زمینی و ریلی و استفاده از موقعیت جغرافیایی سوریه در نقشه راهبردی حمل و نقل به ویژه متصل شدن ایران، عراق و سوریه از طریق راه آهن و راه های زمینی به منظور روان شدن حرکت کالا و مسافر در راستای گسترش و تقویت مبادلات تجاری، اقتصادی و گردشگری تاکید شد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران و وزیر حمل و نقل سوریه برای پیگری روابط در زمینه حمل و نقل هوایی و شرکت های هواپیمایی و آسان سازی مقدمات سفر و خدمات مورد ارائه به هواپیماها و مسافران در فرودگاه های دو کشور و بررسی راه های همکاری در زمینه حمل و نقل دریایی و خطوط کشتیرانی میان بنادر دو کشور توافق شد.

مهرداد بذر پاش وزیر راه و شهرسازی و رییس کمیسیون مشترک ایران و سوریه، روز ۵ اردیبهشت در راس هیاتی بلندپایه برای مذاکرات اقتصادی دو روزه به سوریه سفر کرد.

مهرداد بذرپاش و زهیر خزیم وزیر حمل و نقل سوریه در نشستی، درباره پیگیری اجرای توافقنامه های موجود میان دو کشور از طریق کمیته مشترک بحث و تبادل نظر کردند.

در این جلسه حمل و نقل ریلی میان ایران، عراق و سوریه از طریق راه آهن شلمچه – بصره تا بنادر سوریه و بالعکس مورد بحث و بررسی قرار گرفت و درباره تاسیس شرکت های حمل و نقل مشترک و راه اندازی خطوط کشتیرانی میان بنادر دو کشور بحث و تبادل و نظر شد.

دو طرف در این نشست بر اهمیت افزایش پروازها و خدمات به زائران و ضرورت راه اندازی مسیر ترانزیتی و باربری به عنوان شریان حیاتی اقتصاد برای مبادله کالا میان دو کشور تاکید کردند.

وزیران حمل و نقل سوریه و راه و شهرسازی ایران همچنین هماهنگی دائمی برای مقابله با چالش ها و تحریم های ظالمانه و یکجانبه تحمیلی بر دو کشور را ضروری دانستند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.