| کد خبر: 259415 |

◄ چشم‌ انداز 30 تا 2030، رویکرد اروپا برای سهم 30 درصدی بار ریلی

اتحادیه اروپا امیدروار است با قرارداد سبز نسبت حمل و نقل ریلی بار را از 18 درصد امروز به بیش از 30 درصد تا سال 2030 افزایش دهد که این امر فقط وقتی ممکن است که راه آهن دیجیتال و اتوماتیک شود چراکه در 130 سال گذشته اصول پایه آماده سازی و اعزام واگن های باری تغییری نکرده است.

تین نیوز

خبرنامه الکترونیک اتحادیه جهانی راه آهن ها در 20 ژوئیه 2023 (29 تیر)، اولین خبر را به یادآوری و پیشنهاد ثبت نام وبینار عملیات کاملا دیجیتال قطار باری (FDFTO) اختصاص داده که با قلاب های اتوماتیک دیجیتال (DAC) امکانپذیر شده است.

به نوشته سایت اتحادیه جهانی راه آهن ها، RFF (Rail Freight Forward) ائتلاف بین راه آهن های اروپایی است که متعهد شده اند آثار منفی حمل بار و جابجایی بر کره زمین را با نوآوری و حمل و نقل هوشمند به شدت کاهش دهند که (UIC) در آن نقش هماهنگ کننده را دارد، چشم انداز مشترک این کشورها که راه آهن، ستون فقرات حمل و نقل چندوجهی و لجستیک سبز آنها می باشد دستیابی به سهم بار ریلی 30 درصد تا سال 2030 است. چشم انداز « 30 تا 2030 » با هماهنگی فرآیندهای موجود و اعمال تحولات اصلی فنی (تغییر دهنده بازی) محقق می گردد شامل: چارچوب دیجیتال (DP)، مدیریت ظرفیت دیجیتال (DCM)، قلاب اتوماتیک دیجیتال (DAC)، سامانه مدیریت ترافیک ریلی اروپایی (ERTMS)، قطار خودران (ATO).

یکی از سازندگان شناخته شده سامانه ترمز (Knorr-Bremse) که سال هاست در زمینه ساخت قلاب های اتوماتیک باری و مسافری جهان نیز سابقه دارد (از جمله در ایران) در این مورد چنین می نویسد: اتحادیه اروپا امیدروار است با قرارداد سبز نسبت حمل و نقل ریلی بار را از 18 درصد امروز به بیش از 30 درصد تا سال 2030 افزایش دهد که این امر فقط وقتی ممکن است که راه آهن دیجیتال و اتوماتیک شود چراکه در 130 سال گذشته اصول پایه آماده سازی و اعزام واگن های باری تغییری نکرده است.

ریل اروپا (Europe’s Rail) وابسته به اتحادیه اروپا در پایگاه خود چنین می نویسد: در حال حاضر تحقیقات گسترده، نوآوری و توسعه در سطوح اروپایی و ملی در حال انجام است (مدیران راه آهن و زیرساخت، مالکان واگن، تامین کنندگان و تعمیرکاران) تا اطمینان حاصل شود که (قلاب اتوماتیک دیجیتال) DAC برای تولید انبوه آماده است.

جاه طلبی پروژه اینست که تا سال 2030 با موفقیت از سیستم کوپلینگ پیچی فعلی (قلاب زنجیری) به سیستم کوپلینگ اتوماتیک دیجیتال دست یابد. DAC  می تواند به صورت گام به گام مستقر شود و در سراسر اروپا مورد استفاده قرار گیرد. مبنای این امر یک برنامه استقرار هماهنگ و تامین مالی شده پان اروپایی است. (www.rail-research-europa.eu/european-dac-delivery-programme)

از فوریه تا آغاز مارس 2022،  «قطار نمونه DAC » به عنوان بخشی از پروژه DAC4EU در چهار ایستگاه مختلف در سراسر اتریش توقف داشت و از طریق یک برنامه آزمایشی گسترده بهره برداری می شد. یافته ها و دانش به دست آمده از آزمون های عملیاتی، برای توسعه بیشتر DAC به کارگرفته خواهد شد. کارمندان فرصت دارند که تجربیات و ارزیابی های کارگران راه آهن که کار روزانه آنها به کمک DAC تسهیل می شود، را جمع آوری کنند. کنسرسیوم DAC4EU، متشکل از مدیران DB AG، ÖBB Rail Cargo Group، DB Cargo  وSBB Cargo  وGATX  و  VTG(مالکین واگن اجاره ای) ... می باشد.

DAC حمل و نقل ریلی اروپا را از طرق مختلف متحول خواهد کرد: ... اتوماسیون روش های عملیاتی در حین آماده سازی قطار و حرکت قطار (مانند ثبت خودکار شماره واگن، بازرسی فنی خودکار واگن، تست خودکار ترمز و محاسبه وزن ترمز قطار، تست یکپارچگی مدار ترمز، تست یکپارچگی برایETCS  سطح 3 (بلاک متحرک)، همچنین ترمز الکترونیوماتیکی نیروهای فشاری طولی کمتری ایجاد و زمینه استفاده از لکوموتیو توزیع شده و تشکیل قطارهای طولانی تر را فراهم می کند. (استقرار از 2026)

- هدف افزایش سهم ریلی در اروپا، مساوی هدف قانون مدیریت سوخت 1386 (تین نیوز/ کد خبر 256059) بوده و فرصت خوبی است برای استفاده از نتایج مطالعات، برنامه ها و رویکردهای این برنامه اتحادیه اروپا برای دستیابی به اهداف برنامه هفتم (تین نیوز / کد خبر 258622).

- هدف این برنامه رسیدن سهم 18 به 30 درصد ظرف هفت سال و هدف قانون مدیریت سوخت رسیدن سهم 7 به 30 درصد طی چهار سال بود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.