| کد خبر: 253562 |

◄ تاسیس یک خط هوایی ملی جدید در عربستان سعودی

محمد بن سلمان بن عبد العزیز، ولیعهد کشور عربستان، نخست وزیر و رئیس صندوق سرمایه گذاری ملی (Public Investment Fund ) یا به اختصار PIF دیروز ، ۱۲ مارچ ۲۰۲۳ برابر با ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ ، اعلام کرد که یک خط هوایی ملی جدید در عربستان سعودی با عنوان ریاض ایر (Riyadh Air) تاسیس می شود.

تین نیوز

محمد بن سلمان بن عبد العزیز، ولیعهد کشور عربستان، نخست وزیر و رئیس صندوق سرمایه گذاری ملی  (Public Investment Fund ) یا به اختصار PIF دیروز ، ۱۲ مارچ ۲۰۲۳ برابر با ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ ، اعلام کرد که یک خط هوایی ملی جدید در عربستان سعودی با عنوان ریاض ایر (Riyadh Air)  تاسیس می شود.

 به گزارش خبرگزاری عربستان سعودی، ریاض ایر یک شرکت تحت مالکیت PIF خواهد بود. ریاست هیئت مدیره این شرکت جدید  بر عهده یاسر الرمیان،  مدیرکل  PIF  و مدیران  ارشد این شرکت هواپیمایی نیز  شامل متخصصان داخلی  و بین المللی خواهند بود.

شایان ذکر است،  تونی داگلاس که بیش از 40 سال تجربه در صنعت هوانوردی، حمل و نقل و لجستیک دارد، به عنوان اولین  مدیرعامل این شرکت نوبنیاد منصوب شده  و آغاز به کار کرد. 

 تونی داگلاس بین ژانویه 2018 و اکتبر 2022 شرکت هواپیمایی اتحاد مستقر در ابوظبی،  پایتخت امارات را رهبری می کرد.

ریاض پایتخت عربستان سعودی که همنام خط هوایی جدید است، هاب اصلی این شرکت خواهد بود و از موقعیت جغرافیایی این کشور برای افزایش اتصال مسافران به بیش از 100 مقصد تا سال 2030 استفاده خواهد کرد.  

رشد تولید ناخالص داخلی بخش غیر  نفتی به میزان 20 میلیارد دلار و همچنین ایجاد بیش از 200 هزار شغل مستقیم و غیر مستقیم از اهداف  اصلی تاسیس خط هوایی ملی جدید است.

 این خط هوایی برای گردشگران نیز از سراسر جهان فرصتی برای بازدید از جاذبه های فرهنگی و طبیعی عربستان سعودی فراهم می کند.  ریاض ایر همچنین به نوبه خود یک تسهیل کننده و عامل حیاتی برای استراتژی حمل و نقل و لجستیک ملی عربستان و همچنین راهبرد  ملی گردشگری با افزایش  قابلیت دسترسی بیشتر به حمل و نقل هوایی ، افزایش ظرفیت بار و  افزایش ترافیک بین المللی مسافر عمل خواهد کرد.

به عبارت دیگر این کشور با درکی درست از  نقش حیاتی  حمل و نقل هوایی  در توسعه همه جانبه اقتصاد ملی و اشتغال، بویژه بر اساس درس های آموخته شده از اقدام مشابه دیگر کشورهای منطقه در گسترش بخش هوایی از جمله امارات، قطر و ترکیه، مبادرت به کارگیری سرمایه های صندوق سرمایه گذاری ملی در مسیر توسعه و گسترش صنعت حمل ونقل هوایی، صنعت گردشگری و صنعت لجستیک چند وجهی، نموده است.

تأسیس Riyadh Air بخشی از استراتژی صندوق سرمایه گذاری ملی عربستان برای گشایش هر چه بیشتر  قابلیت های بخش های امیدوار کننده و آینده ساز در اقتصاد دانش بنیان بدون نفت طی سال های آتی است که می تواند به تنوع بخشیدن به اقتصاد ملی نیز  کمک کند. 

 این ابتکار ارزشمند، موجب ارتقای رقابت پذیری صنعت هوانوردی بازرگانی در راستای برنامه چشم انداز  2030 یا همان طرح ملی توسعه عربستان در سطوح بین المللی نیز خواهد بود.

داریوش نیکنام

وبلاگ‌نویس
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    خوب ایران هم از چند کشور یاد بگیره به کشور و هواپیمای و فرودگاهای کشور برسه

  • علی 0 4

    محمد بن سلمان در حال بومی کردن صنعت هوایی کشورش هست و به داوری من، باید از متخصصین کشور ما حداکثر استفاده کند تا به مقصودش برسد، مگر بخواهد متحمل ضرر برای هواپیمایی کشورش باشد.