| کد خبر: 242455 |

◄ ایمنی، عمود خیمه حمل و نقل است

هفتم اردیبهشت ماه به نام روز ملی ایمنی حمل و نقل نامگذاری شده است.حمل و نقل آسان از دیرباز یکی از دغدغه های اصلی بشر بوده است.

تین نیوز

 هفتم اردیبهشت ماه به نام روز ملی ایمنی حمل و نقل نامگذاری شده است. حمل و نقل آسان از دیرباز یکی از دغدغه های اصلی بشر بوده است. دغدغه ای که به جابجایی آسان و سریع انسان و کالا کمک می کند.

ریشه این دغدغه برمی گردد به اهمیت زمان. زمان بسیار ارزشمند است و انسان از همان ابتدا نمی خواست این گنج را از دست دهد. البته مسئله راحت طلبی ذاتی انسان هم اهمیت خود را دارد.

 درهر حال انسان به فکر راه حل افتاد و به سراغ حمل و نقل آسان رفت. ابتدا از چارپایان به عنوان باربر و مرکب سواری استفاده می کرد، بعد چرخ اختراع شد، بعد از آن ماشین، تا به امروز که انواع خودروها و قطارها و هواپیماها ساخته شده اند هنوز هم جوامع بشری در صدد سرعت بخشیدن و کیفیت بخشیدن به این ساخته های حمل و نقلی اند تا بتوانند در کوتاهترین زمان و با بهترین کیفیت سفری ایمن داشته باشند. هرچند تا رسیدن به نقطه مطلوب راه دور و درازی در پیش است.

این را نباید فراموش کرد که ایمنی، عمود خیمه حمل و نقل است. اگر ایمنی را از این مقوله حذف کنیم، با یک سیستم حمل و نقل دهشتناک مواجه خواهیم شد که چیزی جز ماشین کشتار نخواهد بود. به همین خاطر است که کارشناسان بر این باورند که روز به روز بر ایمنی وسایل نقلیه و ایمنی مسیرها اعم از جاده ای، ریلی، هوایی و دریایی بیفزایند.

کاهش تصادفات و تلفات، حاصل رعایت نکات ایمنی است. از سویی رعایت ایمنی توسط رانندگان و مسافران و از سویی لحاظ کردن موارد ایمنی توسط سازندگان وسایل نقلیه می تواند جان های بی شماری را نجات دهد.

تمامی این مواد ریشه در مسئولیت پذیری دارد. جا دارد که سازندگان و فعالان این حوزه، برای حفظ جان خود و جان دیگران،  در حرف و عمل قبول مسئولیت کنند و اهمیت ویژه ای برای مقوله ایمنی قایل باشند.

هفتم اردیبهشت، روز ملی ایمنی حمل و نقل بر شما مبارکباد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 0 0

    موریانه ها رو اطراف این عمود مشاهده میکتید ؟