| کد خبر: 238769 |

◄ تاثیر شبکه مدرن و گسترده ریلی در تعداد تلفات جاده ای

کشورهایی که از شبکه ریلی مدرن و گسترده ای برخوردار می باشند از کمترین تعداد تلفات جاده ای برخوردار هستند.

تین نیوز

سالانه حدود 18 هزار نفر در تصادفات برون شهری و درون شهری کشور کشته و بیش از 200 هزار نفر در سال مصدوم می شوند مثلا دچار شکستگی اعضای بدن یا قطع ستون فقرات یا سایر صدمات می شوند.

تعداد کشته های سوانح ریلی در سال به 100 نفر هم نمی رسد. کشورهایی که از شبکه ریلی مدرن و گسترده ای برخوردار می باشند از کمترین تعداد تلفات جاده ای برخوردار هستند.

جمعیت ایران و آلمان برابر و تعداد خودروها در آلمان 2 برابر ایران است اما تعداد کشته های جاده ای در ایران 6 برابر آلمان است. یعنی اگر در ایران سالانه 18 هزار نفر کشته می شوند این تعداد در آلمان حدود سه هزار نفر است.

در سال 2019 جمعا 22 هزار و 750 نفر در تصادفات و سوانح جاده ای اتحادیه اروپا کشته شدند. اتحادیه اروپا شامل 27 کشور با جمعیت حدود 510 میلیون نفر است. کشورهای اتحادیه اروپا از شبکه مدرن و گسترده ریلی درون شهری و برون شهری برخوردار هستند و بیشترین جابجایی مسافر توسط شبکه ریلی انجام می شود. بخش قابل توجهی از جابجایی بار نیز توسط شبکه ریلی انجام می شود.

تصویر زیر مربوط به نقشه خطوط ریلی اتحادیه اروپا و سرعت قطارها در هرکدام می باشد.

خطوط ریلی اروپا
عنوان

چنانچه با توسعه شبکه ریلی نیمی از بار و مسافر کشور به شبکه ریلی منتقل شود منجر به کاهش بار ترافیکی جاده ها خواهد شد و ضمن روان شدن ترددها از تعداد سوانح جاده ای کاسته می شود.  

چنانچه همه پروژه های جاری ریلی بین شهری و درون شهری از جمله دو خطه کردن و برقی نمودن مسیرهای ریلی پر تردد از جمله راه آهن تهران مشهد؛ اصفهان تهران،  تهران تبریز، و سایر مسیر های پر تردد اجرایی شود، تعداد تلفات جاده ای ایران از 18 هزار کشته به حدود 5 هزار کشته در سال کاهش خواهد یافت و از کشته شدن 13 هزار نفر در سال جلوگیری به عمل خواهد آمد. 

* کارشناس حمل و نقل

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.