| کد خبر: 219023 |

◄ درخواست یک فعال دریایی از معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی

یک کارشناس دریایی در نامه‌ای به معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ضمن ارایه 6 درخواست، سه توصیه نیز خطاب به جلیل اسلامی معاون امور دریایی این سازمان ارایه کرد.

تین نیوز

یک کارشناس دریایی در نامه‌ای به معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ضمن ارایه 6 درخواست، سه توصیه نیز خطاب به جلیل اسلامی معاون امور دریایی این سازمان ارایه کرد.

متن این نامه که به تین نیوز ارسال شده به شرح زیر است:

«جناب آقای اسلامی

معاون محترم امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی

با سلام

خبر انتشار یافته در وب سایت سازمان بنادر و دریانوردی به تاریخ ۲۵ شهریور سال ۱۳۹۹ با عنوان «نقش موثر ایران در مطالعات انتشار گازهای گلخانه‌ای از کشتی‌ها / انجام مطالعات با هدف بررسی تغییر سهم صنعت کشتیرانی در انتشار گازهای گلخانه‌ای» همراه با 2 صفحه فایل پیوست (با فرمت پی - دی - اف) که در زیر خبر آورده شده است را خواندم. لذا بر آن شدم تا به منظور بررسی عملکرد 15 سال گذشته سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه تقویت نقش و تاثیرگذاری اقدامات نمایندگان آن سازمان در بخش‌های مختلف سازمان بین‌المللی دریایی (آقای علی اکبر مرزبان و خانم ماندانا منصوریان) درخواست‌ها و توصیه‌هایی را به‌عرض برسانم.

الف) درخواست‌ها

۱- لطفاً روزمه تحصیلی و کاری نمایندگان محترم آن سازمان در سازمان بین‌المللی دریایی (آقای علی اکبر مرزبان و خانم ماندانا منصوریان) را به‌طور دقیق و شفاف از طریق وب سایت سازمان بنادر و دریانوردی به اطلاع جامعه دریایی ایران برسانید. البته بنده طی هفت سال گذشته این درخواست را چندین بار به اطلاع مسئولان وقت رسانده بودم ولی متاسفانه تا به امروز ترتیب اثری به این درخواست داده نشده است!

۲- لطفا شاخص‌های ارزیابی توانمندی و انتخاب نمایندگان سازمان بنادر و دریانوردی جهت اعزام به سازمان بین‌المللی دریایی واقع در لندن را از طریق وب سایت سازمان بنادر و دریانوردی اطلاع‌رسانی نمایید.

۳- لطفاً فهرستی از دستاوردهای حاصل از فعالیت این 2 نماینده محترم (آقای علی اکبر مرزبان و خانم ماندانا منصوریان) در سازمان بین‌المللی دریایی، برای ذینفعان صنعت دریایی ایران در طول مدت زمانی‌که ایشان در لندن مستقر بودند را از طریق وب سایت سازمان بنادر و دریانوردی منتشر نمایید. البته این درخواست را هم طی هفت سال گذشته چندین بار به اطلاع مسئولان وقت رسانده بودم ولی پاسخی دریافت ننمودم!

۴- لطفاً گزارش هزینه و فایده اقدامات صورت گرفته توسط سازمان بین‌المللی دریایی (اقدامات انجام گرفته طی ۱۰ سال گذشته تا کنون) از منظر این 2 نماینده محترم با محوریت کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از تردد کشتی‌ها را تهیه و از طریق وب سایت سازمان بنادر منتشر کنید. بررسی هزینه و فایده این اقدامات برای ذینفعان صنعت دریای ایران بسیار ضروری است.

۵- لطفا گزارشی با عنوان «واکاوی روندها، تحولات و چالش‌های پیشرو ذینفعان صنعت دریایی ایران پس از لازم الاجرا شدن قوانین و مقررات سازمان بین‌المللی دریایی با محوریت کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از تردد کشتی‌ها، از منظر نماینده سازمان بنادر و دریانوردی در سازمان بین‌المللی دریایی» را از طریق وب سایت سازمان بنادر منتشر کنید. البته اگر تهیه شده باشد.

۶- لطفاً این 2 نماینده محترم سازمان بنادر در سازمان بین‌المللی دریایی (آقای علی اکبر مرزبان و خانم ماندانا منصوریان) توضیح دهند که در فرایند تهیه و ارائه پیشنهاد، تصویب یا عدم تصویب آن و نیز بررسی آمادگی صنعت حمل و نقل دریایی ایران بر اجرای قانون استفاده از سوخت منطبق (سوخت با سولفور حداکثر نیم درصد) توسط کشتی‌ها، چه اقداماتی را به نمایندگی از دولت ج.ا.ا از سال ۲۰۰۹ تا اواسط سال ۲۰۱۹ در دستور کارشان داشتند و نتایج آن اقدامات چه بوده است؟ اقدامات در گستره بین‌المللی و داخلی مد نظر است.

ب) و اما سه توصیه:

۱- بازبینی و اصلاح مدیریت تولید و انتشار محتوا از طریق وب سایت سازمان بنادر و دریانوردی با محوریت تقویت افکار عمومی از نقش و تاثیرگذاری مثبت اقدامات نماینده سازمان بنادر و دریانوردی در سازمان بین‌المللی دریایی و نیز تقویت افکار عمومی از عملکرد سازمان بنادر و دریانوردی در تمامی حوزه‌ها را در اولویت کارهایتان قرار دهید.

۲- پاسخگوی منتقدان عملکرد سازمان بنادر در تمامی حوزه‌ها به ویژه حوزه معاونت امور دریایی باشید و به‌طور شفاف و دقیق و با حضور خبرنگاران آگاه و دلسوز، پاسخ منتقدان را بدهید.

۳- گزارش‌های عملکرد سالیانه‌ای را تهیه و منتشر کنید که مخاطبان آنها، دچار سردرگمی در محتوای آنها نشوند و مهمتر از همه بتوانند هزینه و فایده اقدامات انجام گرفته توسط سازمان بنادر طی یکسال گذشته و سال‌های پیش از آن‌را به درستی ارزیابی و مقایسه نمایند. انتشار گزارش در وب سایت سازمان بنادر با عنوان «سازمان بنادر در آینه سال ....» در ذیل لینک با عنوان گزارش عملکرد، اقدام حرفه‌ای نیست. البته تهیه کنندگان این گزارش‌ها، دقت و شناخت کافی از شاخص‌های عملکردی سازمان بنادر را نیز ندارند و بیشتر دانش تهیه بروشور معرفی فعالیت‌های یک سازمان یا یک شرکت را دارا می‌باشند! در پایان خواهشمندم حداکثر تا پایان اردیبهشت ماه هر سال گزارش عملکرد سال پیش را منتشر و اطلاع رسانی نمایید. به‌راستی انتشار گزارش عملکرد سال گذشته در پایان شهریور ماه سالی که در آن هستیم، چه معنا و مفهومی می‌تواند داشته باشد!؟

با تشکر

رضا محمد علی بیگی

کارشناس دریایی»

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • منتقد 6 0

    متاسفانه بعد از سالها ارتباط با سازمان بنادر و دریانوردی به این نتیجه رسیدم که علیرغم عنوان پر طمطراق این سازمان, فرایند جذب نیروهای آن در سالهای دور که در حال حاضر مدیران میانه و ارشد آنرا تشکیل میدهند بدرستی انجام نشده است. نحوه جذب نیروهای این سازمان بگونه ای بوده گو اینکه هر شخصی را که مدرک دانشگاهی ( حتی مدارک جعلی) داشته و از دم در این سازمان رد میشده را گرفتند و وارد سازمان کردند.
    بی حساب بودن جذب نیرو بحدی بوده که مدیران وقت سعی کردند با فرستادن نیروهای سازمان به خارج از کشور و مراکز معتبر دانشگاهی و تخصصی, این نقیصه را بر طرف کنند ولی متاسفانه بجز نیروهایی که متاسفانه با وجود تخصص و مهارت در کارشان, بیشتر در سطح کارشناسی و رده های پایین فریز شده اند, با بحران بی سوادی و البته خودبزرگ بینی افراطی در میان این دوستان مواجه هستیم. شاهد این قضیه نیز این است که دو تا نماینده. مجلس که اصلا مدرک و تخصص شان نیز مرتبط نیست, کل ساختار مدیریت این سازمان را روی انگشت شان میگردانند و مدیران این سازمان توان مقابله با هجمه بی سوادی و غارت منابع ملی در اختیار سازمان را ندارند.

  • مدیر 5 0

    سازمان بنادر به فنا رفته ! دانش و سواد در بین مدیران اصلا وجود نداره! ولی ادعا و خود بزرگ بینی کاذب بیداد میکنه. فقط فکر دریافت حقوق و مزایا هستند. کسی به فکر آبروی این سازمان نیست. شرکت های کشتیرانی و نفتکش هم دوست دارند همین مدیران در این سازمان مشغول به کار باشند چون کمتر بهشون گیر میدن. بالاخره پرچم هستند و اگر سوادشون بیش از کشتیرانی ها باشد دردسری براشون میشه.

  • مدرس دریایی 5 1

    درود بر دکتر علی بیگی گرامی

    کنشگری و مطالبه گری جنابعالی، قابل قدردانی است. پس از شما سپاسگزارم. ایکاش همه کسانی که از عملکرد سازمان بنادر و یا دیگر مدیران صنعت دریایی کشور ناراضی هستند، به جای اینکه پشت سر مسئولین این سازمان ها و شرکت ها هر حرفی بزنند، نظرات و انتقاداتشون را بی هیچ ترس و واهمه ای رو در رو می گفتند یا از طریق سایت های خبری دریایی منتشر می کردند. ولی افسوس که محافظه کار هستند و حزب باد! و به هیچ قیمتی حاضر نیستند منافع شخصی را قربانی منافع ملی نمایند.

  • طلوعی دیگر 6 0

    سلام جناب علی بیگی عزیز

    احسنت به شما که مطالبه گر هستید و پیگیر اصلاح وضعیت نامناسب سازمان بنادر و دریانوردی،

    مسئولین سازمان بنادر و در راس آنها مدیرعامل این سازمان، پاسخ منتقدین را نمی دهند. چون خودش می دانند که چگونه به این جایگاه رسیده اند و توسط چه بده و بستان های پشت پرده ای در این پست ها باقی مانده اند. البته این مختص به سازمان بنادر نیست. اکثر دستگاه های دولتی و شرکت های شبه دولتی این چنین است. البته در سازمان بنادر شدت این لابی گری ها بیشتر است.