| کد خبر: 156341 |

خاستگاه و پشتوانه ما نظام مهندسی است

مهم‌ترین تاثیر حضور مهندسان، مربوط به منافع شهر و مردم است و نباید تصور کنیم که مقصود اصلی از نقش جامعه مهندسی، بحث‌های درآمدی است.

تین نیوز

وبلاگ ایرج شهین باهر-مهم‌ترین تاثیر حضور مهندسان، مربوط به منافع شهر و مردم است و نباید تصور کنیم که مقصود اصلی از نقش جامعه مهندسی، بحث‌های درآمدی است.

خاستگاه و پشتوانه ما نظام مهندسی است و در چهار سال پیش رو باید سعی کنیم حضور جامعه مهندسی در لایه های تخصصی شهر را تسری بدهیم.

شهرسازی،در تعریف ساده، یعنی هر بخش از شهر، در جای خود قرار گرفته و آشفتگی در شهر حاکم نباشد؛ شهر ایده‌آل شهری است که هر یک از کاربری‌ها در جایگاه خود قرار بگیرد، این امر ممکن نخواهد بود مگر این‌گه شهرسازان در جایگاه مناسب علمی و اجرایی، نقش خود را ایفا کنند.

بخش عمده‌ای از مشکلات مختلف زندگی امروز، از قبیل فشارهای روحی، آلودگی هوا و انرژی های منفی، همه به خاطر عدم توزیع مناسب کاربری‌ها و ایجاد ترافیک است.

جامعه جهانی ضرورت نقش‌آفرینی شهرسازان را به خوبی درک کرده و روز جهانی شهرسازی را در تقویم علمی جهان جای داده است.

زمانی که می‌خواستیم جامعه مهندسان استان را با محوریت شهرسازان تشکیل دهیم، تعداد متخصصان شهرسازی در استان، کمتر از انگشتان دست بود؛ اما امروز وضعیت متحول شده‌ و شهردار، بیش از نیمی از شهرداران مناطق، عضو شورا، رئیس دانشگاه و برخی چهره‌های تاثیرگذار شهر، از میان شهرسازان انتخاب شده و ضوابط و خدمات شهرسازی، به خوبی متحول شده‌است.

برگرفته از خبر شهریارنیوز

ایرج شهین باهر

وبلاگ‌نویس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.