| کد خبر: 156339 |

اولویت توجه به موضوع اقتصاد مقاومتی است

در تامین ماشین آلات معدنی، حمایت از تولید داخلی، تکلیفی است که همه باید انجام دهیم اما باید ابعاد منطقی و اقتصادی آن را در نظر گیریم تا محصول تولیدی دارای قیمت تمام شده مناسب و قابل رقابت باشد.

تین نیوز

 وبلاگ مهدی کرباسیان-می توان در یک بازه زمانی 3 ساله با شرکت های معتبر تولیدکننده ماشین آلات معدنی برای واردات و احداث خط تولید ماشین آلات معدنی به توافق رسید تا پس از مدت تعیین شده، محصولات با کیفیت در داخل کشور تولید شود.

با ورود به مرحله استخراج و فرآوری، تامین ماشین آلات معدنی مناسب جزو اولویت های این حوزه است و باید تعهد خود را در این زمینه انجام دهیم.

موضوع تولید ملی در کشور در برخی محصولات به گونه ای شده که در منطقه می توانیم حرف برای گفتن داشته باشیم. اما برخی محصولات به دلیل اینکه قیمت تمام شده بالایی داشته، نتوانستیم در بازار رقابت کنیم.

 اینکه همچون دهه 60، صفر تا 100 همه کالاها را در داخل بسازیم منطقی به نظر نمی رسد و باید به تولید اقتصادی فکر کنیم. اجرای تفکر صددرصدی تولید کشاورزی بود که موجب شد اغلب آب های زیرزمینی را وارد فرآیند کشاورزی کنیم و درنتیجه سهم نسل آینده را به حداقل برسانیم.

در بحث تامین ماشین آلات معدنی، حمایت از تولید داخلی، تکلیفی است که همه باید انجام دهیم. اما باید ابعاد منطقی و اقتصادی آن را در نظر گیریم تا محصول تولیدی دارای قیمت تمام شده مناسب و قابل رقابت باشد.

 با توجه به اینکه امکان تامین مالی برای خرید ماشین آلات معدنی توسط پیمانکاران سخت است، باید از طریق بانک ها، صندوق توسعه ملی و غیره این موضوع حل شود.

باید با همدلی بین تولید کنندگان و واردکنندگان، ماشین آلات معدنی مورد نیاز بخش معدن را تامین کنیم.

با توجه به موضوع اقتصاد مقاومتی و نیز اهمیت دولت دوازدهم و وزیر صنعت، معدن و تجارت به بحث معدن، پس از برنامه اکتشاف (که تاکنون 250 هزار کیلومتر مربع انجام شده و محدوده های جدیدی حاصل شده است)، استخراج و فرآوری مواد معدنی اولویت می یابد.

ایمیدرو با فاینانس 500 میلیون دلار برای تامین ماشین آلات ورود کند. با این میزان اعتبار می توان برای سال نخست بخشی از ماشین آلات مورد نیاز را تامین کرد.

برگرفته از خبر اقتصادآنلاین

 

مسعود کرباسیان

وبلاگ‌نویس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.