| کد خبر: 268894 |

از سرگیری پرواز هواپیماهای ایرانی به مالزی؛ پایان ۱۸ ماه تحریم‌ های سوختی ​

پروازهای ایرلاین های ایرانی به مالزی پس از 18 ماه محدودیت، دوباره از سر گرفته شد.

تین نیوز

پروازهای ایرلاین های ایرانی به مالزی پس از 18 ماه محدودیت، دوباره از سر گرفته شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، مرداد ماه سال 1401 دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی اعلام کرد که فرودگاه های مالزی دیگر به ایرلاین های ایرانی سوخت نمی دهد چراکه شرکت های سوخت رسانی در فرودگاه های مالزی با آمریکایی ها همکاری دارند و به این شرکت ها اعلام شده اگر به هواپیماهای ایرانی سوخت دهند، مشمول تحریم ها می شوند از اینرو پروازهای ایرلاین های داخلی به این کشور قطع می شود و مسافران باید با ایرلاین های خارجی به این کشور سفر کنند.

پس از گذشت حدود 18 ماه پروازهای ایرلاین های ایرانی به کوالالامپور از سر گرفت. یک منبع اگاه  با اعلام این خبر گفت: پیش از این دو ایرلانی ایران ایر و ماهان در این مسیر تردد داشتند و از آنجایی مسیر تهران- کوالالامپور طولانی است تنها ناوگان این دو شرکت امکان برقراری این پروازها را داشت اما در برهه زمانی با مشکل تحریم سوخت ها مواجه شدند و پروازهایی این شرکت ها به مالزی قطع شد.

وی ادامه داد: در این مدت با مذاکرات و چانه زنی ها مشکل تحریم سوخت رسانی به هواپیماهایی ایرانی در فرودگاه کوالالامپور حل شد و با تغییر شرکت هندلینگ که خدمات سوخت رسانی را به هواپیماهای ایرانی ارائه می داد، امکان برقراری پروازها برای هواپیماهای ایرانی فراهم شد.

این منبع آگاه در صنعت هوانوردی گفت: اولین پروازهای کوالالامپور با هواپیماهای ایرانی پس از 18 ماه لغو، اواخر اسفند ماه انجام می شود و در سفرهای نوروزی پروازهای مالزی با ایرلاین های داخلی راهم داریم.   

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.