| کد خبر: 238349 |

تدوین طرح جامع توسعه شهر فرودگاهی امام‌خمینی با افق ۳۰ ساله

قرار گرفتن در کریدور شمال به جنوب و جاده ابریشم؛ مجاورت با مسیر ریلی و ایجاد زیرساخت‌های وسیع در حوزه حمل و نقل هوایی بار و مسافر و احداث منطقه آزاد تجاری و ویژه اقتصادی به همراه انبارهای مسقف و روباز، تنها بخشی از ویژگی‌های شهر فرودگاهی امام‌خمینی برای تبدیل شدن به هاب لجستیکی کشور به حساب می‌آیند.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام‌خمینی(ره) با تاکید بر اینکه مدیریت لجستیک نقشی کلیدی در اشتغال‌زایی و تولید ناخالص ملی دارد، گفت: امسال شرکت شهر فرودگاهی حضوری متفاوت در پنجمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته دارد.

به گزارش تین نیوز،  محمد مهدی کربلائی رئیس هیئت‌ مدیره و مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام‌خمینی(ره) در خصوص برگزاری پنجمین نمایشگاه حمل و نقل و لجستیک به ارایه نقطه نظرات خود پرداخت.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام‌خمینی(ره) با اشاره به اینکه مدیریت حمل و نقل و لجستیک به عنوان لازم و ملزوم یکدیگر و بخش حیاتی در زنجیره تامین، توزیع کالا و خدمات؛ ابزاری مهم برای رشد، توسعه و ثبات اقتصادی کشور و گسترش روابط تجاری با سایر کشورها محسوب می‌شود، گفت: وسعت سرزمینی، وجود منابع طبیعی و معادن ارزشمند و فعالیت صنایع گوناگون بزرگ و کوچک در گستره ایران اسلامی در کنار موقعیت بی‌نظیر آن بعنوان شاهراه شرق و غرب جهان و همجواری با بازار بزرگ منطقه غرب آسیا، اهمیت لجستیک و حمل و نقل را در کشور نشان می‌دهد.

کربلایی توضیح داد: عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری‌ های شانگهای پس از شروع به کار دولت سیزدهم بستر مناسبی را برای فعالیت تولیدکنندگان، صاحبان صنایع و شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در بازار گسترده کشورهای عضو این سازمان فراهم آورده که از مهمترین زیرساخت‌های لازم برای انجام این مهم، توسعه لجستیک و حمل و نقل است.

وی افزود: مدیریت لجستیک که عبارتست از تامین مواد اولیه، تولید و توزیع کالا؛ یکی از ارکان مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی و رونق تولید در کشور محسوب می‌شود و می‌تواند نقشی کلیدی در اشتغال‌زایی و رشد تولید ناخالص ملی ایفا کند.  

این مقام مسئول یادآور شد: حمل و نقل نیز در جایگاه بازوی اصلی لجستیک، از بخش‌های مهم در زنجیره تامین و توزیع کالا و خدمات شناخته می‌شود و توجه به آن در سه محور عملیات، ناوگان و زیرساخت موجب تسریع در تحقق اهداف کشور در حوزه لجتسیک و به دنبال آن رشد تولید و اقتصاد خواهد شد.

کربلایی با اشاره به اینکه مدیریت لجستیک و حمل و نقل مقوله‌ای چندوجهی به شمار می‌رود و ارگان‌های مختلفی از جمله وزارتخانه/‌های راه و شهرسازی و اقتصاد و دارایی به همراه تعداد کثیری از زیر مجموعه های خود در آن دخیل هستند، اعلام کرد: ایجاد زیرساخت‌های لازم برای حضور تمام ارگان‌های دخیل در حوزه لجستیک و حمل در کنار یکدیگر به منظور کاهش بروکراسی های اداری، گامی مهم برای افزایش بهره‌وری هر دو مقوله لجستیک و حمل و نقل به شمار می‌رود و اثراث مستقیم آن در رشد اقتصادی و تولید ثروت برای کشور انکارناپذیر است.این مهم در جمهوری اسلامی ایران با تاسیس شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) به منصه ظهور رسیده و با گرد هم آمدن ارگان‌هایی که نقش محوری در حوزه حمل و نقل و لجستیک دارند در این مجموعه، زیربنای ارزشمندی برای استفاده از موقعیت ژئوپلیتیکی کشور در راستای تبدیل پایتخت ایران اسلامی به قطب لجستیک غرب آسیا ایجاد شده است.

وی ادامه داد: قرار گرفتن در کریدور شمال به جنوب و جاده ابریشم؛ مجاورت با مسیر ریلی و ایجاد زیرساخت‌های وسیع در حوزه حمل و نقل هوایی بار و مسافر و احداث منطقه آزاد تجاری و ویژه اقتصادی به همراه انبارهای مسقف و روباز، تنها بخشی از ویژگی‌های شهر فرودگاهی امام‌خمینی برای تبدیل شدن به هاب لجستیکی کشور به حساب می‌آیند.

کربلایی گفت: هم‌اکنون طرح جامع توسعه شهر فرودگاهی امام‌خمینی با افق سی ساله برای استقرار صنایع خلاق و دانش‌بنیان، بخش‌های نمایشگاهی و فرهنگی، سلامت، گردشگری، بورس، بانک و بیمه در این مجموعه بزرگ اقتصادی تدوین شده و در دست اجراست.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام‌خمینی(ره) تصریح کرد: با تکمیل زیرساخت‌های شهر فرودگاهی امام خمینی در حوزه‌های هوانوردی و تجاری، این مجموعه بعنوان قطب اول بار و قطب دوم مسافر هوایی در منطقه غرب آسیا فعالیت خواهد کرد و به عنوان یکی از مهمترین بخش‌های لجستیکی کشور در مسیر توسعه اقتصادی ایران شناخته می‌شود. 

به گفته وی، شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) به عنوان مهمترین درگاه هوایی کشور امسال حضوری متفاوت در پنجمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته دارد. وجود ظرفیت‌ های قانونی و مشوق‌ های منطقه آزاد و ویژه اقتصادی و دیگر پهنه‌ های شهر فرودگاهی مطمئنا جذابیت‌ های زیادی برای بازرگانان، سرمایه‌ گذاران، صاحبان صنایع‌ های تک و استارتاپ‌ها دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.