| کد خبر: 238320 |

لزوم توجه به ایمنی در کنار رشد و توسعه زیرساخت های حمل و نقل

کارشناس امور وسایل نقلیه ریلی با تاکید بر این موضوع که برگزاری نمایشگاه تسریع دهنده شعار سال هفته حمل و نقل است، گفت: حمل و نقل از جمله پر اهمیت ترین نقطه اتصال های زنجیره پیشرفت هر جامعه ای است.

تین نیوز

یک کارشناس امور وسایل نقلیه ریلی با تاکید بر این موضوع که برگزاری نمایشگاه تسریع دهنده شعار سال هفته حمل و نقل است، گفت: حمل و نقل از جمله پر اهمیت ترین نقطه اتصال های زنجیره پیشرفت هر جامعه ای است.

به گزارش تین نیوز، محمد علی نظری مهر کارشناس امور وسایل نقلیه ریلی در گفت‌ و گو با ستاد خبری نمایشگاه بین‌ المللی حمل‌ و نقل، لجستیک و صنایع وابسته با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه دستاوردها می تواند معرف خوبی برای هر تشکیلات و مجموعه ای باشد، آن را یکی از راهکارهای تحقق سریع‌تر موارد مورد تاکید در شعار سال هفته حمل‌ونقل مبنی بر توسعه زیرساخت، نوسازی ناوگان و حمل‌ونقل کارآمد دانست.

وی  اظهار داشت: عوامل مفید برای رشد و توسعه متعدد هستند اما یکی از برجسته ترین این عوامل می تواند به نمایش گذاشتن توانمندی ها و داشته های یک مجموعه باشد. البته این را نباید از یاد برد که برگزاری نمایشگاه دستاوردها، هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است که بازگشت پذیر و اثرگذار است.

او در ادامه عنوان کرد: حمل و نقل یکی از مهمترین اصول زیر بنایی توسعه است، اگر در حوزه حمل و نقل پیشرفت و توسعه و زیر ساخت مورد توجه قرار گرفته و محقق شود اتر بخشی آن را در کمترین زمان ممکن شاهد خواهیم بود چرا که در جوامع امروز هیچ موردی نیست که با حمل و نقل مرتبط نباشد، همه موارد در پیشرفت و توسعه حمل و نقل زنجیر وار کنار هم قرار دارند و به هم مرتبط هستند این را باید در یاد داشته باشیم که همزمان با توسعه حمل و نقل، آسیب شناسی نیز مد نظر باشد تا پیشرفتی که حاصل می شود بالاترین میزان اثر بخشی را داشته باشد.

نظری مهر افزود: تحریمی که ما با آن روبرو هستیم در کنار دست اندازهایی که برای پیشرفت و توسعه ایجاد کرده است نتوانسته از سرعت آن بکاهد. توان داخلی ما بسیار توانمند در مقابل تهدید ها ایستاده است اما نباید از یاد برد که نگاه بلند مدت به بحث خودکفایی می تواند دیوار تحریم ها را بشکند. خودکفایی باید مداوم باشد چرا که خود کفایی مقطعی توسعه بخش هست اما برای تحقق خواسته ها باید برنامه ریزی دقیق و هدف‌مند و آینده نگر داشت.

کارشناس امور وسایل نقلیه ریلی با اشاره به این مطلب که در صنعت ریلی پیشرفت های خوبی را داشته ایم و این خودکفایی و پیشرفت حاصل تلاش شبانه روزی همه عوامل موثر در این حوزه بوده است، گفت: صنعت حمل و نقل در کنار ایجاد ارتباط بین جوامع اثر بی بازگشتی نیز در حوزه اشتغال ایجاد می کند و هر مقدار در خصوص توسعه حمل و نقل هزینه شود ایجاد اشتغال پایدار می کند و همچنین حمل و نقل با توجه به اثر بخشی که در صادرات دارد پتانسیل بالایی برای ورود سرمایه به کشور است.

نظری مهر در پایان خاطر نشان کرد: نمایشگاه دستاورد ها همانطور که عنوان شد یکی از بزرگترین عوامل موثر در پیشبرد اهداف است و معرف توانمندی ها و حضور در این مهم می تواند برخی کمبود ها را جبران کرده و موجب انسجام و اتحاد هر چه بیشتر دست‌اندرکاران حوزه حمل و نقل شود و این یکدلی و وفاق می تواند راهگشا بوده و تحقق اهداف عالیه ای که داریم را سرعت ببخشد. در خاتمه این را نیز لازم است اشاره کنم در کنار رشد و توسعه زیر ساخت ها، کارآمدی و نوسازی عاملی که باید مورد توجه باشد ایمنی است چرا که از مهمترین ارکان حمل و نقل است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.