| کد خبر: 209291 |

مصائب ایرلاین ها در دوره کرونا؛ دولت از شرکت های هواپیمایی حمایت کند

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: در شرایط کنونی حمل و نقل هوایی کشور آسیب اساسی و جدی متحمل شده است، از این رو دولت باید برای کاهش اثرات ناشی از شیوع بیماری کرونا به عنوان یک حادثه قهریه برنامه ریزی جدی کند.

تین نیوز

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: در شرایط کنونی حمل و نقل هوایی کشور آسیب اساسی و جدی متحمل شده است، از این رو دولت باید برای کاهش اثرات ناشی از شیوع بیماری کرونا به عنوان یک حادثه قهریه برنامه ریزی جدی کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از خانه ملت، سیدابوالفضل موسوی بیوکی نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، نسبت به وضعیت شرکت های هواپیمایی در کشور هشدار داد و گفت: متأسفانه در حدود یک ماه اخیر به دلیل شیوع بیماری کرونا بخش اعظمی از پروازهای هوایی متوقف شده که علت اصلی آن کاهش مسافرت های بین شهری و تدابیر دولت دراین حوزه است.

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وضعیت شرکت های هواپیمایی به دلیل کاهش درآمدها نگران کننده است، ادامه داد: در یک سال اخیر ایرلاین ها به دلیل اعمال تحریم با مشکلات بسیاری روبه رو بوده اند، حال با شیوع بیماری کرونا، این مشکلات چندین برابر شده است.

دولت باید خسارت های وارده به صنعت حمل و نقل هوایی را جبران کند

وی گفت: دولت به وزیر راه و شهرسازی دستور داده که خسارتهای وارده به صنعت حمل و نقل هوایی و سایر صنایع حمل و نقل محاسبه شود، از این رو مسئله باید عملیاتی و محقق شده تا میزان خسارات و مشکلات ایرلاین ها کاملا مشخص شود، زیرا به دستور ستاد ملی مقابله با کرونا میزان مسافرت ها کاهش چشمگیری پیدا کرد و این وظیفه دولت است که خسارتهای مرتبط با آن را جبران کند.

موسوی بیوکی افزود: در شرایط کنونی حمل و نقل هوایی کشور آسیب اساسی و جدی متحمل شده است، از این رو دولت باید برای کاهش اثرات ناشی از شیوع بیماری کرونا به عنوان یک حادثه قهریه برنامه ریزی جدی کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: دولت باید در قالب ارائه کمک مالی، تسهیلات کم سود و کمک های یارانه ای از شرکتهای هواپیمایی حمایت کند تا آن ها بتوانند دوره فعلی را سپری کنند.

 

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.