| کد خبر: 175182 |

روند کاهش قیمت بلیط هواپیما قابل قبول است

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس گفت: طبق بررسی‌های انجام شده، قیمت بلیط هواپیما روند کاهشی مناسبی را به خود گرفته است.

تین نیوز

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس گفت: طبق بررسی‌های انجام شده، قیمت بلیط هواپیما روند کاهشی مناسبی را به خود گرفته است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خانه‌ملت، سیدابوالفضل موسوی‌بیوکی با اشاره به روند قیمت‌گذاری بلیط پروازهای هوایی در چند ماه اخیر، گفت: در چند ماه اخیر بازار بلیط هواپیما تلاطمات بسیاری را پشت سر گذاشت، به طوری که با افزایش قیمت ارز، شاهد رشد چشمگیر نرخ بلیط ها بودیم.

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حال خوشبختانه با کاهش قابل قبول نرخ ارز، قیمت بلیط پروازهای هوایی نیز کاهش یافته و حدودا به میزان در حد انتظار رسیده است، اعضای کمیسیون عمران مجلس در هفته گذشته، قیمت برخی پروازهای هوایی را به صورت رندوم مورد بررسی قرار دادند که این بررسی نشان می داد که قیمت بلیط کاهش خوبی داشته است.

وی ادامه داد: بر اساس آمارها و گزارشات مسئولان سازمان هواپیمایی، نرخ ارز حدود 50 تا 60 درصد در میزان قیمت بلیط هواپیما موثر است که این مسئله نشان دهنده آن است که باید تدبیر خاصی برای مدیریت این بخش اندیشیده شود تا در صورت بروز تلاطم در بازار ارز، بخش های دیگر خیلی آسیب نبینند.

موسوی بیوکی افزود: امروز قیمت بلیط هواپیماها بر اساس ارز دولتی با 4200 تومانی محاسبه نمی شود، بلکه نرخ بلیط طبق ارز نیمایی تعیین و اعلام می شود، بنابر این طبیعی است که نرخ فعلی به قیمت گذشته بر نگردد.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس درباره برخی پیشنهادات مبنی بر اختصاص یارانه به بلیط هواپیما برای کاهش نرخ آن، ادامه داد: پرداخت یارانه و سوبسید باید به بخش هایی داده شود، که قشر متوسط و ضعیف جامعه از آن استفاده می کنند.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.