| کد خبر: 195384 |

موسوی بیوکی مطرح کرد:

نقش تأثیرگذار قانون مالیات بر عایدی سرمایه در مدیریت و ساماندهی بازار مسکن

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: دولت معتقد به نقش تأثیرگذار و مثبت قانون مالیات بر عایدی سرمایه در مدیریت و ساماندهی بازار مسکن است، اما طبق گفته های وزیر راه، ابزار اجرایی این قانون موجود نیست.

تین نیوز

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: دولت معتقد به نقش تأثیرگذار و مثبت قانون مالیات بر عایدی سرمایه در مدیریت و ساماندهی بازار مسکن است، اما طبق گفته های وزیر راه، ابزار اجرایی این قانون موجود نیست.

به گزارش تین نیوز به نقل از فصل اقتصاد، سیدابوالفضل موسوی‌بیوکی نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس ، با اشاره به ضرورت اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه مسکن ، گفت: یکی از مهم ترین راه کارهای مدیریت بازار مسکن، اجرای این قانون است، اما متأسفانه تاکنون این مسئله محقق نشده است.

قانون مالیات بر عایدی سرمایه مسکن مانع اصلی برای فعالیت دلالان و سودلاگران بازار مسکن خواهد بود

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قطعا اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه مسکن موجب کاهش تلاطمات بازار مسکن می شود، زیرا این قانون مانع اصلی برای فعالیت دلالان و سودلاگران بازار مسکن خواهد بود.

نقش تأثیرگذار قانون مالیات بر عایدی سرمایه در مدیریت و ساماندهی بازار مسکن

در شرایط کنونی وزارت امور اقتصاد و دارایی و راه و شهرسازی نیز معتقد به نقش تأثیرگذار و مثبت قانون مالیات بر عایدی سرمایه در مدیریت و ساماندهی بازار مسکن هستند، اما طبق گفته های وزیر راه ابزار اجرایی این قانون موجود نیست

وی ادامه داد: در شرایط کنونی وزارت امور اقتصاد و دارایی و راه و شهرسازی نیز معتقد به نقش تأثیرگذار و مثبت قانون مالیات بر عایدی سرمایه در مدیریت و ساماندهی بازار مسکن هستند، اما طبق گفته های وزیر راه، ابزار اجرایی این قانون موجود نیست.

وزارت راه به عنوان متولی اصلی بازار مسکن اطلاعات دقیق از وضعیت و میزان املاک ندارد

موسوی بیوکی گفت: مهم ترین ابزار اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه مسکن، اطلاعات دقیق و جامع درباره املاک تجاری و مسکونی است، به نظر می رسد که وزارت راه و شهرسازی به عنوان متولی اصلی بازار مسکن اطلاعات دقیق از وضعیت و میزان املاک ندارد.

ضرورت راه اندازی سامانه جامع املاک در کشور

این نماینده مردم در مجلس دهم، بر ضرورت راه اندازی سامانه جامع املاک در کشور تأکید کرد و گفت: در شرایط کنونی اطلاعات مساکن در یک دستگاه متمرکز نیست و اطلاعات در بخش ها و سازمان های مختلف از جمله شهرداری ها پخش شده است.

جمع آوری و تمرکززایی اطلاعات املاک تنها از طریق دولت و دستور مستقیم رئیس جمهور امکان پذیر است

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: به نظر من جمع آوری و تمرکززایی اطلاعات املاک تنها از طریق دولت و دستور مستقیم رئیس جمهور امکان پذیر است، از این رو باید در این عرصه اقدام مثبتی صورت گیرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.