| کد خبر: 180928 |

◄ برج مراقبت مقصر است یا هواپیما؟

باید مشخص شود که سقوط هواپیما بوئینگ در فرودگاه فتح، هدایت اشتباه برج مراقبت است یا اینکه خلبان در سقوط آن مقصر بوده است. همچنین باید شفاف شود که کدام یک از برج‌های مراقبت( فرودگاه مهرآباد یا فرودگاه پیام) در بروز این حادثه نقش داشته‌اند.

تین نیوز

 نماینده مردم کرج و آسارا گفت: باید مشخص شود که سقوط هواپیما بوئینگ در فرودگاه فتح، هدایت اشتباه برج مراقبت است یا اینکه خلبان در سقوط آن مقصر بوده است. همچنین باید شفاف شود که کدام یک از برج‌های مراقبت (فرودگاه مهرآباد یا فرودگاه پیام) در بروز این حادثه نقش داشته‌اند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خانه ملت، عزیز اکبریان، نماینده مردم کرج و آسارا تقاضا کرد که مشخص شود برج مراقبت فرودگاه مهرآباد یا فرودگاه پیام وظیفه هدایت هواپیمایی که صبح امروز سقوط کرد را به عهده داشته است.

با بررسی نقشه‌های سه فرودگاه مهرآباد، پیام و فتح این احتمال بیش‌ از پیش قوت می‌گیرد که هواپیمای بوئینگ 707 به اشتباه و با هدایت نادرست برج مراقبت به سمت فرودگاه فتح تغییر مسیر داده است.

فرودگاه کرج

تصویر فوق تصویر فرودگاه فتح کرج است، این فرودگاه در منطقه صفادشت کرج و جنوب غرب فردیس قرار دارد، در تصاویر کاملا مشهود است که در انتهای باند این فرودگاه مناطق مسکونی زیبادشت و فرخ‌آباد قرار دارد که هزاران نفر در آن زندگی می‌کنند.

همچنین با بررسی این تصویر می‌توان دریافت که باند این فرودگاه بسیار کوتاه بوده و طبق اظهارات کارشناسان این باند ظرفیت فرود هواپیماهای بزرگ باری را ندارد.

فرودگاه فتح

 در تصویر بالا باند فرودگاه پیام را مشاهده می‌کنیم که تا چند ماه پیش مخصوص فرود هواپیماهای باری بود. بر اساس اطلاعات مربوطه باند فرودگاه پیام حدود ۴ هزار و 150 متر است و کاملا قابلیت نشست و برخواست هواپیماهای بزرگ باری را دارد.

همچنین فرودگاه مهرآباد دارای دو باند 4 هزار متری و یک باند بتنی 474 متری است که این مسئله نشان می‌دهد که فرودگاه مهرآباد بهترین گزینه برای فرود هواپیماهای باری مذکور بوده است.

با تحلیل شرایط و اتفاقات رخ داده در حادثه سقوط هواپیمای بوئینگ این گزینه بیشتر قوت می‌گیرد که برج مراقبت به اشتباه هواپیما را از فرودگاه پیام به سمت فرودگاه فتح هدایت کرده.

میزان مسافت  میان دو فرودگاه حدود 50 کیلومتر است که این مسافت عملا در پرواز هوایی و کنترل و هدایت هواپیما میزان قابل توجهی نیست.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.