| کد خبر: 153409 |

سخنگوی وزارت خارجه :ایرانیان در فرودگاه نجف ۱۰ دلار عوارض را پرداخت کنند

قاسمی گفت که زوار ایرانی در فرودگاه نجف می‌توانند معادل ریالی ۱۰ دلار عوارض را پرداخت کنند و افزود: این مبلغ پیش‌تر هم اخذ می‌شده و دولت عراق اعلام کرده که چون مسئولیت فرودگاه به بخش خصوصی واگذار شده نمی‌تواند اقدامی را در این زمینه صورت دهد.

تین نیوز

قاسمی گفت که زوار ایرانی در فرودگاه نجف می‌توانند معادل ریالی ۱۰ دلار عوارض را پرداخت کنند و افزود: این مبلغ پیش‌تر هم اخذ می‌شده و دولت عراق اعلام کرده که چون مسئولیت فرودگاه به بخش خصوصی واگذار شده نمی‌تواند اقدامی را در این زمینه صورت دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان درباره اخبار منتشر شده مبنی بر مشکلات پیش آمده برای زوار ایرانی مراسم اربعین در فرودگاه نجف و الزام آنها به پرداخت مبلغ ۱۰ دلار عوارض ورود و سرگردانی زائران، گفت: دریافت مبلغ ۱۰ دلار عوارض در فرودگاه نجف در سال‌های قبل نیز صورت می‌گرفته و دولت ایران بارها در این خصوص مذاکراتی را با دولت بغداد انجام داده که دریافت این عوارض در ایام اربعین لغو شود، ولی دولت بغداد با بیان اینکه مسئولیت و اداره  این فرودگاه به بخش خصوصی واگذار شده است، اعلام کرده که نمی‌تواند اقدامی را در این راستا صورت دهد.

وی در عین حال تصریح کرد که زوار ایرانی می‌توانند معادل ریالی ۱۰ دلار را پرداخت کنند و مجبور به پرداخت این مبلغ به دلار نیستند.

*صدور روادید ۳۰ روزه

قاسمی در ادامه این گفت‌وگو با بیان اینکه تا امروز تعداد ۲ میلیون و ۱۸۰ هزار روادید برای زورا ایرانی اربعین آن هم به صورت انفرادی صادر شده، به تسهیلاتی که برای زوار ایرانی نسبت به سال‌های قبل در نظر گرفته شده، اشاره کرد و افزود: در مقایسه با سال گذشته روادید ۳۰ روزه صادر شده در حالی که در سال‌های گذشته این مدت ۲۰ روزه بود. ضمن اینکه زوار می‌توانند در ایام بعد از اربعین نیز از این روادید استفاده کنند و فقط مختص این دوره نیست.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی اضافه کرد: روادیدهای صادر شده همه به صورت انفرادی بوده که دیگر مشکلات سال‌های قبل از جمله لزوم همراه بودن بصورت گروهی  و ... پیش نیاید.

قاسمی همچنین گفت:‌علیرغم آمادگی ایران برای صدور روادید الکترونیک، ولی دولت عراق اعلام کرد که به دلیل نبود زیرساختارهای لازم امسال قادر به انجام این کار نیست.

*توصیه به زوار ایرانی

سخنگوی وزارت خارجه بار دیگر به زائران اربعین حسینی توصیه کرد که حتما از مرزهای مجاز و با داشتن روادید و مدارک لازم اقدام به سفر کنند و از ورود غیرقانونی به داخل عراق جدا بپرهیزند، چرا که ورود غیرقانونی به عراق مجازات سنگینی از جمله زندان را به همراه دارد.

به گزارش فارس، براساس اخبار منتشر شده به دلیل اخذ عوارض ۱۰ دلاری از زائران و عدم اطلاع‌رسانی در این خصوص زوار ایرانی که از طریق فرودگاه نجف وارد عراق شده‌اند سرگردان شده و با توجه به اینکه به آنها گفته شده بایستی ۱۰ دلار عوارض ورود را به دلار پرداخت کنند و فقط وجود یک صرافی در این فرودگاه، ازدحام مقابل صرافی و مشکلاتی را برای آنها به همراه داشته است.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.