| کد خبر: 152851 |

نرخ فرودگاه نجف سه برابر اروپا!

۸۰۰ پرواز ایرانی در انتظار پاسخ مسئولان عراقی

در آستانه آغاز رسمی سفرهای هوایی شرکت‌های ایرانی به مقصد عراق در ایام اربعین، سازمان هواپیمایی کشوری از انجام مکاتبات جدی با مقامات فرودگاه نجف خبر دتاد.

تین نیوز

در آستانه آغاز رسمی سفرهای هوایی شرکت‌های ایرانی به مقصد عراق در ایام اربعین، سازمان هواپیمایی کشوری از انجام مکاتبات جدی با مقامات فرودگاه نجف خبر دتاد.

به گزارش ایسنا، پس از آنکه فرودگاه نجف در تابستان امسال نرخ خدمات هندلینگ پروازی در این فرودگاه را برای شرکت‌های ایرانی چهار برابر کرد و پس از آن نیز نرخ سوخت‌گیری هواپیماها را از 98 سنت به بیش از یک دلار و 40 سنت افزایش داد، به نظر می‌رسد سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان نماینده حاکمیتی ایران در صنعت هوایی این موضوع را به طور رسمی پیگیری می‌کند.

با توجه به بالا بودن تعداد پروازهای شرکت‌های ایرانی به مقصد فرودگاه نجف و برنامه‌ریزی برای انجام 800 پرواز در ایام اربعین به مقصد این فرودگاه به نظر می‌رسد در صورت به نتیجه بخش نشدن مذاکرات نیاز به تجدیدنظر جدی و تلاش برای انتخاب فرودگاه‌های جدید وجود خواهد داشت.

در این راستا چند روز پیش دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی به ایسنا گفته بود که در صورت حفظ شرایط فعلی و مقاومت مسئولان فرودگاه نجف در برابر مذاکرات جدید احتمال آن وجود دارد که ایران به انتقال بعضی از پروازها به فرودگاه بغداد و حتی فرودگاه بصره فکر کنند. موضوعی که رئیس سازمان هواپیمایی کشوری نیز آن را رد نکرده اما هر گونه تصمیم در این رابطه را به نهایی شدن مذاکرات با طرف عراقی منوط کرده.

طبق اظهارات عابدزاده در حال حاضر رایزنی با فرودگاه بغداد برای انتقال پروازها و مکاتبه با فرودگاه نجف برای بازگشت نرخ سود به قیمت قیمتی ادامه دارد و سازمان هواپیمایی کشوری در این راستا به مقامات دولتی کشور عراق نامه‌هایی را ارسال و مذاکراتی را در این زمینه ارسال کرده است. بر این اساس نرخ خدماتی که در فرودگاه نجف به پروازهای ایرانی ارائه می‌شود، سه برابر فرودگاه‌های ایرانی و نرخ سوخت هواپیما نیز دو برابر قیمت فرودگاه‌های منطقه‌ای برای ایرلاین‌های ایرانی محاسبه می‌شود.

با توجه به اینکه کمتر از یک هفته تا آغاز رسمی برنامه سفرهای اربعین وجود دارد باید دید که آیا مسئولان فرودگاه نجف کوتاه خواهند آمد یا شرکت‌های ایرانی مجبور می‌ شوند تصمیمات دیگری در این زمینه اتخاذ کنند.

با توافق تهایی صورت گرفته میان سازمان هواپیمایی کشوری و ایرلاین‌های ایرانی سفرهای اربعین امسال در مسیر تهران- نجف- تهران برای هر نفر یک میلیون و 200 هزار تومان و سفر مشهد- نجف- مشهد برای هر نفر یک میلیون و 500 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

سازمان هواپیمایی اعلام کرده این تصمیم به منظور جلوگیری از رقابت مضر در فضای کسب و کار و بروز مشکلات برای مردم اجرایی شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.