| کد خبر: 131242 |

افزایش ایمنی در فرودگاه شیراز به روش قلب باز

تین نیوز

با بهره برداری از سیستم سوئیچینگ جدید فرودگاه شهید دستغیب شیراز، سطح ایمنی در این فرودگاه بین المللی تا اندازه بسیار زیادی افزایش می‌یابد.

 

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به شیراز؛ سیستم سوئیچینگ قدیمی این فرودگاه حدود بیست سال است که به کار گرفته می‌شود و قدمت آن باعث شده تا علاوه بر اینکه امکان افزایش ظرفیت سیستم وجود نداشته باشد، این سیستم نتواند خودش را با پروتکل‌های جدید نیز منطبق سازد. از این رو، تصمیم به نصب سیستم سوئیچینگ جدید گرفته شد، اقدامی که آغاز آن به اواخرسال 1394 باز می‌گردد.

 

کارشناسان واحد سوئیچینگ و رادیوی اداره‌کل ارتباطات و ناوبری شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با همکاری مهندسان الکتروینک فرودگاه شیراز، با برنامه‌ریزی و انجام کارهای فنی، نسبت به نصب فرستنده- گیرنده‌های رادیویی ایستگاه فرستنده و همچنین ساختمان تکنیکال بلاک فرودگاه شیرازاقدام کرده‌اند تا زمینه نصب نهایی سیستم سوئیچینگ جدید این فرودگاه را فراهم سازند؛ اقدامی که امروز و فردا نهایی می‌شود.

 

عملکرد مهندسان الکترونیک به گونه‌یی است که در نهایت، سیستم سوئیچینگ جدید را در زمان کار کردن و فعالیت سیستم کنونی، فعال می سازند؛ درست مانند انجام عمل قلب باز!

 

یکی دیگر از نکات قابل تامل در این پروژه، افزایش ارتفاع دکل فرستنده از 20 متر به 42 متر است که باعث می‌شود تا پوشش فرکانسی برج و اپروچ فرودگاه شیراز و در نیتجه، سطح ایمنی فرودگاه تا اندازه بسیار زیادی افزایش یابد.

 

گفتنی است؛ پیش از نصب سیستم سوئیچینگ جدید فرودگاه شیراز، نیاز بود اقدامات زیرساختی و زیربنایی انجام شود؛ نظیر برقراری فیبر نوری بین تکنیکال بلاک با اتاق فرستنده، ساخت ایستگاه فرستنده، نصب و راه‌اندازی دکل آنتن‌های فرستنده و گیرنده، ایجاد ارتباط دکل با اتاق فرستنده و آماده‌سازی تکنیکال بلاک فرودگاه شیراز. انجام این زیرساخت‌ها تقریبا به مرحله پایانی خودش رسیده و میزان پیشرفت نیز از مرز 95 درصد نیز گذشته است، به گونه‌یی که امروز یا فردا تمامی زیرساخت‌ها تا 100 درصد آماده می‌شوند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.