| کد خبر: 131238 |

شرکت فرودگاه‌ها بر جذابیت عبور از فضای ایران افزود

تین نیوز
یک کارشناس صنعت هوانوردی گفت: شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با افتتاح راه‌های هوایی جدید و کاهش زمان سفر و مصرف سوخت، بر جذابیت فضای ایران افزود.
 

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به نقل از تین‌نیوز، هادی سلامی گفت: ایران در منطقه‌ای واقع شده که مانند راه ابریشم محل تلاقی راه‌های زمینی و هوایی بوده و هست، اکنون نیز بهترین مسیر آسیای جنوب شرقی و خاورمیانه از ایران می‌گذرد.

 

وی با اشاره به اجرای پروژه مدیریت آسمان ایرانشهر توسط شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، گفت: اگر راه‌های هوایی تقویت شوند، دستگاه‌های کمک ناوبری و زمینی افزایش یابند، قطعا ایرلاین‌های سراسر دنیا ترجیح می‌دهند که از این فضا استفاده کنند که قطعا به اعتبار و اقتصاد کشور می‌افزاید. همچنین راه‌های قوس‌دار و شکسته٬ بر زمان و مسافت راه‌های هواپیماها تاثیر دارد که در پروژه مدیریت آسمان ایرانشهر به آن توجه شده است.

 

این کارشناس صنعت هوانوردی یادآور شد: با وجود بهره‌برداری از بیش از ۱۳ هزار کیلومتر راه‌ هوایی جدید اما همچنان نیازمند بازنگری‌های زیادی در راه‌های هوایی وجود دارد. برای این کار باید ارگان‌های نظامی که مناطق ممنوعه ایجاد کرده‌اند، همکاری کنند تا فضای ایران ساماندهی شده و راه‌های هوایی مستقیم‌تر شوند. در مدتی که راه‌های هوایی بهره‌برداری شده، ایرلاین‌ها ابراز خرسندی کردند و از شرایط راضی‌اند اما گام‌های بعدی این پروژه باید برداشته شود که مستلزم هماهنگی با بخش‌های نظامی است. در حقیقت، ایرلاین‌های داخلی و خارجی به دنبال مسیرهای اقتصادی و ایمن هستند.

 

وی افزود: هرچه بتوانیم از فضا بهینه‌تر استفاده کنیم، کنترلرها به راحتی می‌توانند ترافیک‌ها را مدیریت کنند. در حقیقت هرچه تعداد راه‌های هوایی افزایش یابد، کنترلر‌ها می‌توانند تعداد بیشتری هواپیما را هدایت کنند که این موضوع قطعا به کاهش استرس کنترلرها و ایمنی پروازها نیز می‌انجامد.

 

سلامی تصریح کرد: فضای ایران بسیار بزرگ است و وسعت چند کشور اروپایی را دارد. بنابراین باید تعداد سکتورهای آن افزایش یابد و راه‌های هوایی بیشتری ایجاد شود تا خلبانان برای استفاده از فضای ایران تشویق شوند. همچنین تبدیل فرودگاه‌های ایران به هاب‌های منطقه قطعا بر جاذبه‌های عبور از آسمان آن می‌افزاید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.