| کد خبر: 202939 |

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح کرد:

◄ انتقاد از عدم توجه به بخش دریا و حوزه دریایی

با کوته نظری و عدم اعتماد به پتانسیل‌های داخلی نمی‌توان به توسعه پایدار دریایی دست یافت.

تین نیوز

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از عدم توجه به بخش دریا و حوزه دریایی انتقاد کرد.

به گزارش تین نیوز، سید مصطفی میرسلیم در مراسم اختتامیه بیست و یکمین همایش و نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم برگزار شد، با اشاره به اهمیت توجه به دریا و ظرفیت‌های آن در حوزه صنعت و اشتغال، اظهار کرد: متاسفانه به علت سیاست درون گرای قبل از انقلاب ما از دریا و ظرفیت‌های آن غافل ماندیم.

وی افزود: البته به برکت انقلاب اسلامی و فعالیت‌های که در بیست سال گذشته انجام شده، به پیشرفت‌های مطلوبی دست یافته‌ و به این شناخت رسیده‌ایم که در کجا قرار داریم و چگونه باید قدم‌های رو به تعالی را در این حوزه سریع‌تر برداریم.

بیشتر بخوانید: ظرفیت‌ تشکل‌ها را نادیده نگیرید

میرسلیم نیروی انسانی کارآمد و متخصص را یکی از مهمترین عوامل رشد و شکوفایی صنعت دریایی کشور دانست و گفت: به‌کارگیری نیروی انسانی کارآمد و بومی در عرصه دریا بسیار مهم است و ما تاکنون در عرصه‌هایی موفق بوده‌ایم که به نیروهای بومی بها داده و از آنها استفاده کرده‌ایم.

وی ضمن تاکید بر توجه مسئولان به جوانان مستعد کشور گفت: هنگامی که شنیدم یکی از مسئولان می‌گفت باید از خارج از کشور مدیر وارد کنیم تا بتوانیم مشکلات کشور را برطرف نماییم، این موضوع برای بنده که با دانشگاه و جامعه دانشجویی ارتباط دارم بسیار سنگین آمد؛ چراکه اگر ما به جوانان و دانشجویان اعتماد کرده و عرصه را برای فعالیت آنها فراهم کنیم مطمئن باشید به رشد و شکوفایی و توسعه دریا محور خواهیم رسید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برای توسعه دریا محور باید دریا دل بود، با کوته نظری و عدم اعتماد به پتانسیل‌های داخلی نمی‌توان به توسعه پایدار دریایی دست یافت.

وی افزود: اگرچه در مسیر توسعه دریا محور در شرایط تحریمی با مشکلات و کمبودهایی روبه‌رو هستیم اما این محدودیت‌ها نباید مانع پیشرفت ما شود.

میرسلیم خاطرنشان کرد: با امید به خدا، خود باوری و اعتماد به جوانان و دانشگاهیان و پتانسیل‌های عظیم داخلی می‌توانیم با وجود ناملایمات‌ها و تحریم‌ها در مدت زمان معقولی به موفقیت برسیم.

وی با اشاره به بازار کار و نیروی انسانی فزاینده‌ای که این حوزه نیاز دارد، گفت: اگر زمینه برای توسعه دریا محور فراهم بود قطعاً ما به لحاظ نیروی کار با کمبود مواجه شده و می‌بایست از نیروهای مهاجر استفاده می‌کردیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.