| کد خبر: 202938 |

رئیس انجمن مهندسی دریایی ایران:

◄ ظرفیت‌ تشکل‌ها را نادیده نگیرید

تجربه ثابت کرده در دنیای امروز کار تشکلی و مردم جواب می‌دهد و برپایه همین اصل ما نیز باید بیش از گذشته نقش برای تشکل‌ها و انجمن‌ها قائل شویم.

تین نیوز

رئیس انجمن مهندسی دریایی ایران در جلسه کمیته دانشجویی بیست و یکمین همایش صنایع دریایی ایران خواهان تغییر سیاست‌های فعلی و افزایش فضا برای نقش‌آفرینی تشکل‌ها شد.

به گزارش تین نیوز، حسین ابراهیم زاد فاضل گفت: توسعه مقوله‌ای است که بیش از گذشته باید به آن توجه کنیم و توسعه هم از مسیر بخش خصوصی و تشکل‌های تخصصی می‌گذرد.

وی ادامه داد: تجربه ثابت کرده در دنیای امروز کار تشکلی و مردم جواب می‌دهد و برپایه همین اصل ما نیز باید بیش از گذشته نقش برای تشکل‌ها و انجمن‌ها قائل شویم. دولت‌ها در کشورهای دیگر با پذیرش نقش قانونگذاری، سهم خود را در اقتصاد به حداقل رسانده‌اند.

بیشتر بخوانید: تصویب آیین‌نامه برای حمایت از پایان نامه‌های دانشجویی

فاضل افزود: برپایه تجربیات جهانی، ما باید دائما کار انجمنی را تمرین کنیم و از همین دوران دانشجویی نیز باید کار تشکلی شروع و تمرین شود. انجمن هم سال‌هاست با مشارکت دانشجویان همایش خود را برگزار می‌کند و این امر باید به صورت مداوم ادامه یابد.

رئیس انجمن مهندسی دریایی ایران پیشنهاد کردکه دانشجویان با تجمیع توان علمی خود، برای راه‌اندازی واحدهای کوچک و کارآفرینی اقدام کنند تا در این حوزه باتجربه شوند. چرا که امروز تفکر کارمندی از بین رفته و بیش از گذشته کارآفرینی مطرح و پیشرو است.

مطالعه کنید و کارآفرین باشید

محمد مونسان استاد دانشگاه مالک اشتر نیز در این جلسه با معرفی کتاب‌های جدید مانند پدر دارا، پدر نادار، گفت: امروز تفکر تفکر کارآفرینی است و دانشجویان امروز هم باید به این موضوع اشراف داشته باشند که دیگر تنها اشتغال مهم نیست و باید با کارآفرینی ضمن این که خودشان به کار و حرفه‌ای مشغول شوند، زمینه برای اشتغال دیگران نیز فراهم شود.

بیشتر بخوانید: هدف از برگزاری همایش صنایع دریایی، رسیدن به توسعه است

استاد دانشگاه مالک اشتر خطاب به دانشجویان گفت: دانشجو صرفاً با تکیه بر دانش دانشگاهی خود نمی‌تواند در کار و حرفه خود موفق باشد و باید با مطالعه، دانش لازم برای ورود به بازار کار را به دست آورد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.