| کد خبر: 202497 |

◄ آنچه که در دعاوی علیه انجمن مهندسی دریایی ایران گذشت

وکیل انجمن مهندسی دریایی ایران در خصوص نشر آرای قضایی و آنچه که در چهار مورد طرح دعوی علیه انجمن مهندسی دریایی ایران گذشت توضیحاتی ارائه کرد.

تین نیوز

وکیل انجمن مهندسی دریایی ایران در خصوص نشر آرای قضایی و آنچه که در چهار مورد طرح دعوی علیه انجمن مهندسی دریایی ایران گذشت توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش تین نیوز، حکمت ابوالحسنی وکیل انجمن مهندسی دریایی ایران در گفت‌وگو با این شبکه خبری در خصوص دعاوی در حال رسیدگی و خاتمه یافته علیه انجمن و هیئت مدیره آن بیان کرد: قریب به 2 سال که از همکاری اینجانب با انجمن می‌گذرد آقای محمد سعید سیف رئیس سابق این انجمن چهار مورد دعوی علیه انجمن و هیئت مدیره آن اقامه کرده‌ است 2 مورد آن اقامه شکایت کیفری از آقایان فیضی و فاضل دبیر و رئیس انجمن  با موضوعات استفاده از لوگو، نام انجمن و نقض حقوق دارنده علامت، جعل و استفاده از سند مجعول بود که هر دو مورد منتهی به صدور قرار منع تعقیب نامبردگان شد.

او  افزود: استدلال دادسرا در خصوص مورد اخیر که اواخر ماه گذشته صادر شد به مراتب بیش از قرار منع تعقیب اهمیت داشت با این توضیح که در قرار صریحاً به دستور دفتر ریاست محترم جمهوری خطاب به وزرای مربوطه (علوم و صمت) و مشاور رئیس‌جمهور اشاره شده است.

وکیل انجمن مهندسی دریایی ایران با بیان اینکه در آن نامه از موکل اینجانب جناب آقای حسین ابراهیم زاد فاضل به عنوان رئیس هیئت مدیره انجمن مهندسی دریایی ایران نام برده شده است، گفت: همچنین در قرار اصداری به تاییدات مکرر انتخابات توسط وزارت علوم استناد شد و بدین نص بیان شده است که متهمین (رئیس و دبیر انجمن) از اعضا هیئت مدیره هستند و در واقع از علامتی که نسبت به آن محق هستند استفاده می‌کنند و بزه‌ای از ناحیه ایشان به وقوع نپیوسته است. 

 ابوالحسنی توضیح داد: همچنین جناب آقای سیف (رئیس هیئت مدیره پیشین انجمن مهندسی دریایی ایران) پس از آن‌که با چهار مرتبه تائید انتخابات مورخ 26 مردادماه سال 95 و صلاحیت هیئت مدیره جدید از سوی وزارت علوم مواجه شد مبادرت به طرح شکایت علیه این وزارتخانه به خواسته ابطال و الغای نامه وزارت علوم به اداره ثبت شرکت‌ها جهت ثبت اسامی هیئت مدیره جدید نمود در مرحله بدوی انجمن و هیئت مدیره آن به عنوان وارد ثالث تبعی به پرونده ورود پیدا کرد و استنباط انجمن مورد قبول شعبه محترم بدوی قرار گرفت و این شعبه با این استدلال که تخلفی از مقررات از ناحیه وزارت علوم به وقوع نپیوسته است به صورت ضمنی بیان داشت که انتخابات مورخ 26 مردادماه سال 95  قانونی و صحیح برگزار شده است و حکم به رد شکایت رئیس پیشین صادر کرد. پیرو تجدیدنظرخواهی جناب آقای سیف (رئیس پیشین) پرونده در حال حاضر در شعبه 26 تجدیدنظر دیوان عدالت اداری در حال رسیدگی است. 

وکیل انجمن در پاسخ به این پرسش که آیا از ناحیه انجمن اقدامات و دفاعیات شایسته در دیوان عدالت اداری صورت گرفته یا به دفاعیات وزارت علوم اکتفا شده است، بیان داشت: همان‌طور که عنوان کردم، انجمن به عنوان وارد ثالث هم در مرحله بدوی و هم در مرجع تجدیدنظر وارد پرونده شد و دفاعیات خود را ارائه داد که در مرحله بدوی مثمر ثمر بود.

وی افزود: در مرحله تجدیدنظر علاوه بر دفاعیات مرحله بدوی نامه دفتر ریاست جمهوری خطاب به وزرای صمت، علوم و مشاور رئیس‌جمهور، تاییدات چهارگانه وزارت علوم، قرار اخیر دادسرا که موکلین را به‌عنوان اعضای هیئت مدیره به رسمیت شناخته نیز تقدیم رئیس و مستشار شعبه 26 تجدیدنظر دیوان عدالت اداری شده است، دانش و تخصص ایشان زبان زد است و هر دو بزرگوار دارای دکتری تخصصی هستند، امید است که با امعان نظر ایشان رای صحیح مرجع بدوی استوار شود.

وی افزود: جناب سیف و هم مسلک‌های ایشان دعوی دیگری نیز در دادگاه عمومی حقوقی با خواسته ابطال انتخابات مورخ 26 مردادماه سال 95 مطرح کردند که جناب سیف با معرفی خویش به عنوان رئیس هیئت مدیره انجمن در جلسه رسیدگی شرکت کرده‌اند در حالی که رئیس هیئت مدیره موکل اینجانب آقای حسین ابراهیم زاد فاضل هستند. در حال حاضر تعیین تکلیف این دعوی در گرو تصمیم نهایی دیوان عدالت اداری است.

111

222

333

444

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.