| کد خبر: 259402 |

بیش از ۹۳۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در فارس در دست احداث است

مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: هم اینک عملیات اجرایی ۹۳۲ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در این استان در دست احداث است.

تین نیوز

محمودرضا طالبان، مدیرکل راه و شهرسازی فارس با اشاره به اینکه عملیات اجرایی ۹۳۲ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در این استان در دست احداث است، افزود: از این میزان، ۳۶۰ کیلومتر بزرگراه و ۵۷۲ کیلومتر راه اصلی است که توسط پیمانکاران در حوزه اداره کل راه و شهرسازی فارس در حال انجام است.

افتتاح فاز اول جاده خرم‌ آباد پلدختر تا پاییز امسال

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، طالبان ادامه داد: از مهمترین این پروژه ها می توان به پروژه بزرگراه نی ریز قطرویه اشاره کرد که ۱۹ کیلومتر آن با اعتباری افزون بر چهار هزار میلیارد ریال به اتمام رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: از دیگر پروژه های بزرگراهی در دست اجرا در استان می توان به بزرگراه شیراز – فسا – داراب – کهگم به طول ۳۵۰ کیلومتر اشاره کرد که تاکنون ۲۱۴ کیلومتر آن به بهره برداری رسیده و ۷۵ کیلومتر دیگر نیز دست اجرا است.

طالبان بیان کرد: برای اتمام و بهره برداری از این پروژه ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی ادامه داد: پروژه دیگر، بزرگراه ۵۳ کیلومتری جهرم – لار – بندرعباس است که تاکنون ۱۲ کیلومتر آن به بهره برداری رسیده و ۴۱ کیلومتر باقیمانده نیز در دست اجراست که برای تکمیل آن چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار لازم است.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: از مجموع بزرگراه ۲۰۰ کیلومتری فسا – استهبان - نی ریز - قطرویه – سیرجان نیز تاکنون ۱۳۰ کیلومتر به بهره برداری رسیده و ۲۲ کیلومتر دیگر نیز در دست اجرا است.

طالبان افزود: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه ۱۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است.

وی، بزرگراه شیراز- سپیدان - یاسوج را از دیگر پروژه های بزرگراهی مهم فارس برشمرد و ادامه داد: طول این بزرگراه ۱۰۰ کیلومتر است که تاکنون ۷۲ کیلومتر آن به بهره برداری رسیده و ۱۳ کیلومتر دیگر نیز در دست اجرا است.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: تاکنون برای اجرای این پروژه ۲۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار صرف شده که برای تکمیل آن هفت هزار میلیارد ریال اعتبار دیگر نیز لازم است.

طالبان اظهارکرد: پروژه بزرگراهی مهم دیگر استان پروژه شیراز – جهرم به طول ۱۶۰ کیلومتر است که تاکنون ۱۵۰ کیلومتر آن با ۳۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسیده و عملیات اجرای باقیمانده پروژه نیز در دست انجام است.

وی ادامه داد: برای اجرای ۱۰ کیلومتر باقیمانده نیز چهار هزار و ۵۰۰ کیلومتر اعتبار نیاز است.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: از مجموع بزرگراه محور قدیم فسا – داراب به طول ۶۵ کیلومتر نیز تاکنون ۳۱ کیلومتر با اعتباری افزون بر هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بهره برداری به عمل آمده و هم اینک ۲۴ کیلومتر دیگر از آن نیز در دست اجراست.

طالبان ادامه داد: برای تکمیل این پروژه هفت هزار میلیارد ریال اعتبار لازم است.

وی، بزرگراه ۴۵ کیلومتری مرودشت - درودزن را از دیگر پروژه های بزرگراهی مهم در دست اجرا در استان دانست و گفت: تاکنون ۳۷ کیلومتر از این پروژه با اعتباری افزون بر ۱۱ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال افتتاح شده و برای اجرای هشت کیلومتر باقیمانده و تکمیل پروژه ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: بزرگراه کوار- فیروزآباد- جم به طول ۲۶۰ کیلومتر دیگر پروژه بزرگراهی استان است که تاکنون ۸۱ کیلومتر آن به بهره برداری رسیده و ۴۹ کیلومتر دیگر نیز در دست اجرا است.

طالبان ادامه داد: در این پروژه تاکنون ۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار صرف شده و برای تکمیل آن ۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است.

وی بیان کرد: قطعه یک راه اصلی کوهنجان – کوار به طول ۲۴ کیلومتر و اعتبار ۲ هزار و ۹۴۴ میلیارد ریال، ۱۵ کیلومتر از راه اصلی فراشبند کازرون با اعتباری افزون بر ۲ هزار و ۲۱۳ میلیارد ریال، ۱۰ کیلومتر از بزرگراه شیراز جهرم به طول ۱۰ کیلومتر و تقاطع غیرهمسطح ورودی فرودگاه جهرم با اعتباری افزون بر یک هزار و ۹۶۰ میلیارد ریال و ۱۰ کیلومتر از راه اصلی سپیدان - کمهر با ۹۱۰ میلیارد ریال اعتبار از دیگر پروژه های در دست اجرا در حوزه این اداره کل است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سنگی 1 0

    چند سال هست در دست احداث هست؟

  • مسعود 0 0

    راه بوشهر شیراز را درست کنید

  • سعیدروهنده 0 0

    مسیر فسا تا گهکم کی میگه ۷۵کیلومتر مونده
    چرا بیخودی چرت میگید
    حداقل صدکیلومترفقط تاداراب
    مونده
    هنوز نصف هم نشده فسا تا گهکم