| کد خبر: 257854 |

تکمیل و بهره برداری کامل از آزاد راه شیراز اصفهان به اما و اگر خورد

تکمیل فاز نخست آزادراه شیراز اصفهان که شامل قطعات یک تا ۶ است، نیازمند ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار است. در صورت تامین این اعتبار تابستان امسال این طرح به بهره برداری می رسد.

تین نیوز

تکمیل فاز نخست آزادراه شیراز اصفهان  که شامل قطعات یک تا ۶ است، نیازمند ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار است. در صورت تامین این اعتبار تابستان امسال این طرح به بهره برداری می رسد.استفاده ناقص از این طرح و گذر مهم هنوز افتتاح نشده قریب به ۱۸قربانی و حدود ۸۰ مصدوم داشته و به بلای جان مسافران تبدیل شده است.

 به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سردار رضا طلایی نیک،معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی راهبردی وزارت دفاع روز شنبه در حاشیه بازدید از از آزادراه شیراز - اصفهان در جمع خبرنگاران افزود: تامین این ۸۰۰ میلیارد تومان بر عهده وزارت راه و شهرسازی و شرکت عمران صدرا است که منابع آن را پیش بینی کرده اند اما هنوز به مرحله پرداخت نرسیده است.

بیشتر بخوانید؛

◄ ترک اعتیاد رانندگان کامیون و ۳ نکته مهم درباره آن

وی ادامه داد: تامین مالی ۴۰ درصد پروژه آزادراه شیراز – اصفهان بر عهده وزارت دفاع، ۵۰ درصد وزارت راه و شهرسازی و ۱۰ درصد شرکت عمران صدرا است که در مجموع تاکنون حدود پنج هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تامین اعتبار شده است.

او اظهار کرد: وزارت دفاع تاکنون عمده سهم خود را تامین کرده و امیداریم با همکاری وزارت راه و شهرسازی این ۶ قطعه تابستان امسال به بهره برداری اولیه و مناسب برسد.

معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی راهبردی وزارت دفاع، با اشاره به پیشرفت ۶۰ درصدی قطعه هفت آزادراه شیراز – اصفهان گفت: این قطعه نیز شامل فاز دوم بهره برداری خواهد بود و در فاز سوم هم اگر مصوبه هیات وزیران ابلاغ شود وزارت دفاع آنجا نیز ۳۰ درصد سهم مشارکت خواهد داشت.

طلایی نیک افزود: سهم وزارت راه و شهرسازی نیز در قطعات هفت و هشت ۷۰ درصد خواهد بود که منتظر هستیم که موافقت نامه انجام شود که بتوانیم در قطعه هشت هم عملیات را به سمت بوشهر آغاز کنیم.

او اظهار کرد: با توجه به اهمیت این پرژوه بزرگ ملی که به طور خاص مردم فارس و شیراز از آن استفاده می کنند و به طور عمومی یک بهره برداری ملی انجام می شود و یک کریدور بسیار با اهمیت است، امیدواریم سایر اقدامات باقیمانده نیز با کمک دستگاه های اجرایی استانی و ملی به انجام برسد.

وی ادامه داد: تمام تلاش ها بر این است که تا قبل از پایان تابستان امسال یک بهره برداری اولیه از آزادراه داشته باشیم اما اقدامات تکمیلی از جمله تکمیل مجتمع های بین راهی و خدمات رفاهی و همچنین بازسازی مسیرهای متصل به آزادراه و جاده ای فرعی در نیمه دوم سال انجام می شود.

خط قرمز ما در افتتاح آزادراه شیراز – اصفهان، سلامت مردم است

استاندار فارس هم با اشاره به تاخیرهای ایجاد شده در افتتاح آزادراه شیراز – اصفهان گفت: علت این تاخیرها این است که خط قرمز ما در افتتاح این پروژه سلامت و ایمنی مردم و بهره برداران از این پروژه است.

محمد هادی ایمانیه افزود: در بحث تامین اعتبار از ابتدای امسال تاکنون حدود یک هزار میلیارد تومان تامین اعتبار شده که یک کار بی نظیر بود و امیدواریم باقمیمانده اعتبار مورد نیاز هم با توجه به قول مساعد معاون اجرایی رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی و وزیر دفاع تامین شود.

او ادامه داد: هفته گذشته ۵۰۰ میلیارد تومان از کمیته مولد سازی اعتبار گرفته ایم که می تواند قسمت عمده از نیاز ۸۰۰ میلیارد تومانی برای تکمیل ۶ قطعه نخست آزادراه را تامین کند.
وی، در خصوص زمان بهره برداری از آزادراه نیز گفت: همه کوشش ما این است که همزمان با سفر دولت به استان این پروژه به بهره برداری برسد.

عملیات اجرایی آزادراه شیراز اصفهان که از آن به عنوان یکی از بزرگترین پروژه های آزادراهی کشور و یکی از مهمترین طرح های ملی یاد می شود در سال ۱۳۸۹ آغاز شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • علی اسلامی 0 0

    اجرای این طرح از شهرضا تا بعد از کارخونه قند اصفهان به سمت فرودگاه از اهم واجبات طرح های عمرانی اصفهان هست چون هم کامیون رد میشه هم اتوبوس و سواری ها که بعضا از سمت شیراز واسه مسافرت میان که برند به تهران وشمال و درکل طرح مهمی هست که در مجوع چه جاده ای باشه و چه ریلی شمال کشور جنوب کشور را به شمال کشور وصل میکند و تسهیلات بهتری واسه مردمی که ازجنوب به شمال میخواند مسافرت کنند متصل میکند که اگه شیطنت هایی که برخی از مسولین کشور میکنند ومیرند کانادا اجازه بده این جور طرحها تا حالا صد بار وهزار باره مباید انجام میشد چه از لحاظ ریلی وچه از لحاظ جاده ای هنوز ۴تا خط بدرد بخور ریلی و جاده ای توکشور وجود نارد که شمال وجنوب وشرق وغرب را یکم راحت بهم وصل کرده باشد واین باعث ننگ هست که واسه یک خط ریلی از تهران به اصفهان باید چینی ها بیاند یک خط ریلی روی زمین صاف بکشند که حتی نه از تو یک جوب آب کم عمق باید رد بشند نه از ذره ای کوه ودره و پستی بلندی
    وضعیت جاده. ها و ماشین هاشونم که هیچی نگیم بهتره تلفات جاده ای شونم که بماند،

  • Sattar 0 0

    بعد از ده سال هنوزم اندر خم یک کوچه هستیم باید اینحور بشه باید اون جور بشه شعار دادن قشنگ عمل کردن صفر جمع کنید بابا خسته شدیم از بس حرف یا مفت شنیدیم

  • Mehdi 0 0

    اگر مثل اتوبان کاشان بی در و پیکر باشه که هیییییچ

  • ناشناس 0 0

    اگر دزدی‌ها مجال بده، تا سی چهل سال آینده تموم میشه