| کد خبر: 216776 |

درخواست اختصاص 500 دستگاه اتوبوس به اتوبوسرانی تهران توسط دولت

باید 500 دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی تهران توسط دولت از محل اعتبارات کرونا برای تقویت این بخش اختصاص یابد.

تین نیوز

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران گفت: باید 500 دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی تهران توسط دولت از محل اعتبارات کرونا برای تقویت این بخش اختصاص یابد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، محمد علیخانی روز جمعه در بازدید از خبرگزاری ایلنا مرکز قزوین به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: حوزه حمل و نقل در ایام کرونا دستخوش تاثیرات مختلفی بود که کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در این زمینه به عنوان کمیسیون تخصصی حمل و نقل با همکاری بعضی از دستگاه ها از جمله شهرداری تهران و راهنمایی و رانندگی با برگزاری جلسات متعدد کارشناسی برای موضوع ترافیک و حمل و نقل پیشنهاداتی ارائه داد.

وی افزود: پیش از آن هم آیین نامه حمل و نقل از سوی این کمیسیون در دوره کرونا تهیه شد که شامل پروتکل‌هایی است که باید خود متولیان حمل و نقل مثل مترو و اتوبوس و همچنین پروتکل هایی که مردم و مسافران باید آن را رعایت کنند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران افزود: آیین نامه تهیه شده توسط کمیسیون عمران و حمل و نقل شهرداری تهران به مرحله اجرا درآمد و در حال حاضر طبق دستور العملی که مصوب این   کمیسیون است ابلاغ شده که حوزه حمل و نقل بر اساس آن پروتکل ها دوره کرونا را طی می کند؛ در کنار اینها بسته ترافیکی هم از سوی کمیسیون حمل و نقل پیشنهاد شد که به صورت سه جانبه ما بین شهرداری، شورای شهر کمیسیون عمران و حمل و نقل و راهنمایی و رانندگی شکل گرفت و پیشنهادات متعددی در این بسته وجود داشت و بخش مربوط به طرح ترافیک هم با هماهنگی ستاد کرونا در شورای ترافیک تهران به تصویب رسید و تغییراتی در طرح ترافیک تهران ایجاد شد.

علیخانی ادامه داد: اخیرا شورای شهر به ستاد کرونا پیشنهادی ارائه داد که شهرداری به مدت یک هفته طرح ترافیک را به حالت معلق درآورد که این امر انجام شد و به دنبال آن مجددا این پیشنهاد عملیاتی شد؛ که تعلیق طرح ترافیک به دو هفته افزایش پیدا کرد و هدف از این امر این بود که مسافران حمل و نقل عمومی کاهش یابد و مردم با وسیله نقلیه شخصی وارد محدوده مرکزی شهر شوند و بار حمل و نقل عمومی سبک شود و با بررسی هایی که صورت گرفت آمار و ارقامی که از سوی کمیسیون حمل و نقل ارائه شد، در حال حاضر از یک پنجم ظرفیت حمل و نقل عمومی استفاده می شود.

وی ادامه داد: بخشی از مردم هم در ایام شیوع ویروس کرونا کمتر سفر کرده اند و مسافران حوزه حمل و نقل کاهش یافته است، وقتی که طرح ترافیک لغو شود؛ شاید مسافران حمل و نقل عمومی کاهش یابد؛ اما بخش‌های دیگر را دچار مشکل می کند.

 عضو کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران بیان کرد: در حال حاضر محدوده مرکزی شهر تهران به شدت دچار ترافیک شده است و حتی در روزهای کاری قفل می شود و خیابان‌ها مملو از مسافر و خودرو می‌شود آنچنان که حتی معابر فرعی هم دچار اخلال می شود و فضایی به اندازه کافی برای خودروها وجود ندارد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران اضافه کرد: بسته ترافیکی پیشنهادی کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر که مخصوص دوره کرونا تصویب شده می تواند بهترین راه حل در این شرایط باشد؛ البته در کنار این بسته از دولت درخواست کرده‌ایم که 500 دستگاه اتوبوس از محل اعتبارات کرونا برای تکمیل ناوگان اتوبوسرانی خریداری و تحویل شهرداری بدهد که متاسفانه این پیشنهاد به مرحله اجرا درنیامد.

علیخانی یادآور شد: به رغم تمامی تدابیری که اندیشیده شده و پروتکل‌هایی که تهیه شده در ساعات پیک استثناهایی وجود دارد و ممکن است در برخی ساعات حمل و نقل دچار ازدحام شود البته در بعضی از ایستگاه ها در این ایام حمل و نقل به یک پنجم رسید و مسافران حمل و نقل عمومی در  طول روز در مترو و اتوبوس کاهش پیدا کرد.

وی ادامه داد: برخی اوقات هم در ایام شیوع کرونا عکس هایی در رسانه ها منتشر می شد که ازدیاد جمعیت را نشان می داد؛ اما این امر در همه خطوط و ساعات به این گونه نیست.

عضو کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران در پایان اظهار کرد: مسافران در زمانی که مترو و اتوبوس شلوغ است باید برای حفظ سلامتی خود فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.