| کد خبر: 213370 |

◄ آخرین خبرها از شرایط ناوگان اتوبوسرانی پایتخت

با کم شدن میزان استفاده از حمل ونقل عمومی کشور، در این بازه حدودا سه ماهه و در شرایط کرونایی کشور، حالا با بهبود اوضاع به تدریج گشایش ها در حال افزایش است. با افزایش ترددها و استفاده بیشتر از وسایل نقلیه عمومی الزام استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی نیز افزایش یافته است.

تین نیوز

با کم شدن میزان استفاده از حمل ونقل عمومی کشور، در این بازه حدودا سه ماهه و در شرایط کرونایی کشور، حالا با بهبود اوضاع به تدریج گشایش ها در حال افزایش است. با افزایش ترددها و استفاده بیشتر از وسایل نقلیه عمومی الزام استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی نیز افزایش یافته است.

به گزارش تین نیوز مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی به اجباری بودن استفاده از ماسک در اتوبوس ها اشاره داشت و گفت:  همانطور که بارها اعلام کرده ایم، استفاده همه مسافران از ماسک در ناوگان اتوبوسرانی پایتخت اجباری است.

محمود ترفع با تأکید بر اثبات تأثیر ماسک در جلوگیری از انتقال ویروس کرونا به ویژه در محل‌های تجمع افراد، افزود: به همین دلیل، اهمیت و ضرورت استفاده از ماسک در اتوبوس مضاعف شده است.

وی با اشاره به لزوم به همراه داشتن ماسک از سوی مسافران، اظهارکرد: البته اگر مسافری ماسک به همراه نداشته باشد، می‌تواند نسبت به تهیه آن از 60 مرکز عرضه ماسک در پایانه‌های اتوبوسرانی و ایستگاه‌های تبادلی و پر مسافر خطوط تندرو اقدام کند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی با بیان اینکه رعایت فاصله گذاری در ایستگاه ها و اتوبوس ها یک ضرورت است، تصریح کرد: از مسافران درخواست می کنیم اگر اتوبوسی با ظرفیت تکمیل به ایستگاه رسید، از سوار شدن به آن اجتناب کرده و منتظر رسیدن اتوبوس بعدی بمانند.

 فاصله‌گذاری اجتماعی در اتوبوس‌های پایتخت

پیش تر نیز مدیر روابط عمومی معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر مصوبه ستاد ملی مقابله کرونا استفاده از ماسک در ناوگان عمومی شهر به ویژه مترو و اتوبوس را الزامی دانسته بود.

علی عالی از توزیع بیش از ۶۶ هزار ماسک در ۴۲ ایستگاه اتوبوس و ۱۸ پایانه اتوبوسرانی خبر داد و گفت: گرچه الزام و تاکید ستاد ملی مقابله با کرونا بر مترو و اتوبوس بود اما تمهیدات ارایه ماسک در پایانه های تاکسیرانی نیز فراهم شده و هم اکنون شهروندان امکان خرید ماسک را در پایانه های تاکسیرانی شهر هم دارند.

بر اساس گزارش روابط عمومی معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران،  ۵۶ هزار ماسک نیز در ۴ پایانه ی برون شهری نیز به منظور استفاده شهروندان توزیع و خریداری شده است.

اتوبوس

اتوبوسرانی تهران 6 سال دیگر عمر می‌کند

شاید در ظاهر معلوم نباشد اما به گفته مسئولان عمر ناوگان اتوبوسرانی تهران رو به زوال است. در این راستا محمود ترفع با اشاره به اینکه نوسازی ناوگان اتوبوسرانی نیازمند بودجه و پرداخت منابع مالی است، گفت: در صورت ادامه روند موجود و عدم نوسازی ناوگان، اتوبوس های تهران حداکثر تا ۶ سال دیگر دوام می آورند و تا آن زمان ۱۰۰ درصد آنها به سن فرسودگی رسیده و از رده خارج می شوند. اگر منابع و قطعات تامین شود، آمادگی کامل داریم تا با تمام توان نسبت به بازسازی اتوبوس‌های فرسوده اقدام کنیم.

وی با اشاره به اینکه بازسازی اتوبوس‌های مستهلک، یک راهکار موقت برای برون رفت از چالش موجود است و راه حل نهایی برای خروج از این بحران نوسازی ناوگان است، اظهار کرد: بر اساس ماده ۸ قانون هوای پاک، میانگین سن اتوبوس های دیزل ۱۰ سال و اتوبوس های گازسوز ۱۲ سال است در صورتی که در حال حاضر متوسط عمر ناوگان اتوبوسرانی تهران از سن فرسودگی فراتر رفته و ۱۲/۴ سال است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی با اعلام این که در حال حاضر ۵۷۸۶ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی تهران وجود دارد که از این تعداد ۳ هزار و ۵۸۵ یعنی ۶۲ درصد به سن فرسودگی رسیده اند و باید از رده خارج شوند، خاطر نشان کرد: از سال ۸۹ تا کنون، یعنی در ده سال گذشته حتی یک دستگاه اتوبوس نیز از سوی دولت به پایتخت تحویل نشده است.

ضدعفونی و شستشوی اتوبوس های شهری اراک برای پیشگیری از کرونا

۲۰۰ دستگاه اتوبوس تک‌کابین برای تهران خریداری می‌شود

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: با انتشار اوراق مشارکت ۵۰۰ میلیارد تومانی، ۲۰۰ دستگاه اتوبوس تک‌کابین‌ برای پایتخت خریداری می‌شود.

به گزارش مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران، محمود ترفع اعلام کرد: تلاش می کنیم اوراق مشارکت ۵۰۰ میلیارد تومانی که در سال گذشته (۱۳۹۸) در قانون بودجه گنجانده شده،  تا اوایل مرداد در اختیار شهرداری قرار گیرد.

وی عنوان کرد: زمانی که این نقدینگی به دست شهرداری برسد می‌توان قرارداد خرید ۲۰۰ دستگاه اتوبوس ۱۲ متری، تک کابین را منعقد کرد.  

به گفته ترفع، درحال حاضر قیمت هر اتوبوس تک کابین دو و نیم میلیارد تومان است.

پیش از این محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران از آغاز مذاکرات با شرکت‌های خودروسازی برای تامین اتوبوس پایتخت خبر داده و گفته بود مدیران شهرداری بازدیدهایی از چند شرکت ساخت اتوبوس از جمله ایران‌خودرو دیزل داشته‌اند.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران برای سال ۹۸ شهرداری تهران، ۱۸ هزار میلیارد و ۸۲۸ میلیون تومان بودجه تصویب کرده بودند.

بودجه مصوب و نهایی شهرداری تهران در سال ۹۹ نیز ۳۰ هزار و ۵۷۴ میلیارد تومان است که در آن به حمل و نقل عمومی توجه شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.