| کد خبر: 157857 |

معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران عنوان کرد:

◄ تسهیلات جدید به منظور تجمیع ساختمان‌های فرسوده

معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران از تخصیص تسهیلات جدید به منظور تجمیع ساختمان‌های فرسوده در بافت‌های قدیمی شهر خبر داد.

تین نیوز

معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران از تخصیص تسهیلات جدید به منظور تجمیع ساختمان‌های فرسوده در  بافت‌های قدیمی شهر خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز، مهدی حجت اظهار کرد: براساس توافقات تسهیلات بانکی جدید به منظور نوسازی بافت‌های قدیمی و تجمیع بافت‌های فرسوده تهران در نظر گرفته شده که با اتمام مقدمات در اختیار متقاضیان قرار داده خواهد شد.

وی با تاکید بر ضرورت ایمن‌سازی بافت‌های فرسوده، تصریح کرد: برای تجمیع بافت‌های فرسوده تسهیلات جدیدی در نظر گرفته شده است، تا جایی که طرح پیشگام ما برای بافت‌های فرسوده بر تجمیع واحدهای فرسوده استوار شده است.

حجت با اشاره به تلاش مدیریت شهری برای ایمن‌سازی شهر و حفظ سلامت شهروندان، افزود: بر این اساس مقرر خواهد شد بخشی از کمک توسط شهرداری و بخشی هم توسط دولت و بانک‌ها برای تسریع در امر نوسازی انجام شود تا بتوان با فراهم کردن این تسهیلات مساله بافت‌های فرسوده را هر چه سریع‌تر حل وفصل کرد.

معاون شهردار تهران در بخش شهرسازی، در خاتمه سخنان خود با یادآوری این مهم  که اولویت ما اصلاح بافت‌های فرسوده منطقه شانزده شهرداری است، خاطرنشان کرد: باید مقامات دولتی و بانکی بر روی یک درصد مشخصی توافق کنند تا مقداری از سودی را که کسب می‌کنند مشمول تخفیف شود تا در زمینه نوسازی، میان ساکنان این بافت‌ها، انگیزه ساخت ایجاد شود.

به گزارش تین‌نیوز، به نظر می‌رسد زلزله 5/2 ریشتری چهارشنبه شب گذشته در تهران، تلنگری بود تا مردم و مسئولان را به این فکر وادارد تا نسبت به نوسازی بافت‌های فرسوده شهر که از قضا، پر جمعیت‌ترین بخش آن نیز هست، تسهیلاتی و تمهیداتی جدید در نظر بگیرندف

نکته‌ای امروز به آن اشاره شد دغدغه‌ای است که رئیس جمهور کشورمان هنگام رفتن رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی برای کابینه جدید خود بر رفع ان تاکید داشت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.