| کد خبر: 130856 |

۵۰ روز با هوای سالم در تهران

تین نیوز
 ۵۴روز از سال۹۶ گذشت و طی این مدت، هوا ۵۰روز سالم و پاک بوده است. بدین‌ترتیب هوای تهران در ۹۲درصد روزهای امسال باکیفیت بوده است.
 

لیلا نظری، سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در این‌باره گفت: براساس پیش‌بینی‌ها، هفته پیش رو با هوای سالم آغاز می‌شود و ناپایداری‌های جوی شرایط را برای استاندارد هوا در پنجاهمین روز فراهم می‌کند.

 

به گفته نظری، پیش از این تا 22اردیبهشت (دیروز) هوای تهران 9روز پاک و 40روز سالم بود که به استناد پیش‌بینی سامانه کنترل کیفیت هوای تهران، امروز(شنبه) نیز هوا سالم خواهد بود تا شمار روزهایی که تهرانی‌ها در آن هوای باکیفیت تنفس کرده‌اند به عدد50 برسد.

 

آنگونه که نظری گفته، نتایج حاصل از پیش‌بینی پارامترهای هواشناسی برای شهر تهران حاکی از برقراری شرایط جوی نسبتا ناپایدار در روز جاری (شنبه) است که در برخی ساعات وزش باد شدید با بزرگی بین 11 تا 15 متر بر ثانیه از سمت نواحی غربی- جنوب غربی و بارش پراکنده باران انتظار می‌رود.

 

همچنین وزش باد شدید و بارش باران در برخی ساعات ابتدایی صبح امروز پیش‌بینی می‌شود و به‌تدریج در طول روز از میزان ناپایداری جوی و سرعت باد کاسته خواهد شد. برای روز یکشنبه نیز برقراری شرایط جوی نسبتا پایدار و وزش باد مؤثر (بزرگی بین 3 تا 5 متر بر ثانیه) در برخی ساعات انتظار می‌رود. همچنین پارامتر دما طی 2روز آینده کاهش نسبی خواهد یافت. براساس نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا، وضعیت کیفی هوای شهر تهران در روز جاری در شرایط سالم خواهد بود و انتظار می‌رود با وجود احتمال افزایش نسبی غلظت ذرات معلق بر اثر وزش باد شدید، شرایط کیفی هوای سالم تا روز شنبه در اکثر مناطق شهر تهران کم و بیش برقرار باشد.

 

منبع: سايت خبری همشهری آنلاین

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.