| کد خبر: 253955 |

شبکه بزرگراهی در مسیر کدام کریدورهای ترانزیتی تکمیل شد؟

معاون توسعه راه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل از برنامه افتتاح ۳۰۰ کیلومتر راه در شبکه ترانزیتی کشور در ۳ ماه نخست امسال خبر داد و گفت: بخش مهمی از ۱۱ طرح بزرگراهی در شبکه کریدوری کشور نیز در سال قبل تکمیل شد.

تین نیوز

معاون توسعه راه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل از برنامه افتتاح ۳۰۰ کیلومتر راه در شبکه ترانزیتی کشور در ۳ ماه نخست امسال خبر داد و گفت: بخش مهمی از ۱۱ طرح بزرگراهی در شبکه کریدوری کشور نیز در سال قبل تکمیل شد.

کدام پروژه های ریلی امسال به بهره برداری می رسد؟

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محمدرضا کدخدا زاده درباره تکمیل شبکه راه کشور در مسیر کریدورهای ترانزیتی در سال گذشته و سال جدید، گفت: با نگاه ترانزیتی نزدیک ۲۴۰ طرح تکلیف شرکت ساخت است اما مهم ترین انتخاب سازمان برنامه و بودجه با پیشنهاد وزارت راه، ۱۱ طرح کریدوری بود که شامل کریدورهای اصلی ترانزیتی کشور اعم از شمالی- جنوبی و شرق -غربی می شوند.

وی ادامه داد: خصوصیت ویژه این طرح ها این هستند که علاوه بر اینکه ترانزیت داخل کشور را پشتیبانی می کنند در ابتدا و انتها به مرزهای خاکی و آبی ما متصل می شود.

به گفته کدخدا زاده کریدورهای شمال- جنوبی عمدتاً از دریای خزر شروع و به خلیج فارس منتهی می شوند یا از مرز خاکی مثل سرخس شروع و به مرز آبی در دریای عمان در چابهار منتهی می شوند.

معاون توسعه راه های شرکت ساخت با اشاره بر ۱۱ طرح کریدوری در اولویت شرکت ساخت، افزود: حدود ۴ کریدور شاخص مثل کریدور نوار ساحلی جنوب که از شلمچه شروع و تا منطقه گواتر در خلیج فارس در مرز ایران و پاکستان ادامه می یابد حدود ۲ هزار و ۸۰۰ کیلومتر بوده و بسیار مهم است چون جمع کننده و توزیع کننده ترافیک شمال- جنوب بوده و هم اینکه توسعه مناطق را بر عهده دارد.

وی گفت: از این کریدور هزار و ۸۵۰ کیلومتری در سال قبل ۱۳۰ کیلومتر تکمیل شد و در سال های قبل تر نزدیک به هزار و ۱۰۰ کیلومتر آن به بهره برداری رسیده بود. امید داریم تا در سال جدید بخش مهم دیگری از کریدور را تکمیل کنیم. هم چنین کریدور شمالی - جنوبی چابهار به سمت سرخس از دیگر پروژه های مهم است که در حال کار هستیم. اعتبارات تقریباً مناسبی نسبت به سایر کریدورها برای این تکمیل این مسیر تامین شده است که در سال گذشته نزدیک ۱۷۰ کیلومتر آن را به بهره برداری رساندیم.

کدخدا زاده توضیح داد: هم چنین کریدور غرب کشور از بندر امام شروع تا مرز بازرگان ادامه می یابد که این هم جزو کریدورهای کوهستانی مهم است که غرب کشور را ساماندهی می کند و امیدواریم تا پایان امسال ۱۵۰ کیلومتر این محور را به بهره برداری برسانیم و در اختیار مردم قرار دهیم.

به گفته کدخدا زاده بخش مهمی از کریدور شرقی - غربی از استان گیلان آغاز و به استان خراسان منتهی می شود که به موازات نوار شمالی کشور است و قسمت عمده آن انجام و باقی مسیر در گلستان و خراسان شمالی در صورت تامین اعتبار تا پایان امسال تکمیل می شود.

معاون توسعه راه های شرکت ساخت ادامه داد: در عین حال از راه های ارتباطی بین کریدورها غافل نبودیم؛ تکلیف فعلی در حال حاضر اجرای ۶ هزار و ۱۵۰ کیلومتر شبکه بزرگراهی است که در دست اجرا بوده است. این آمار به مواردی که قبلاً بهره برداری شده اضافه می شود و آمار قابل توجهی نیز در دست مطالعه است که امیدواریم امسال به مرحله انجام مناقصه و شروع عملیات اجرایی برسانیم.

وی خبر داد که در ۳ ماه ابتدایی امسال نزدیک به ۳۰۰ کیلومتر راه افتتاح می شود که علاوه بر مواردی است که در شش ماه سال قبل افتتاح شد.

معاون توسعه راه های شرکت ساخت اضافه کرد: در شش ماه سال گذشته حدود ۴۲۰ کیلومتر برای افتتاح رسمی مشخص شد که در نیمه دوم سال حدود ۱۲۰ کیلومتر آن افتتاح شد. در نیمه ابتدایی سال قبل هم ۳۰۰ کیلومتر راه افتتاح شد. برنامه هر ساله این است که حدود ۷۰۰ تا هزار کیلومتر راه اصلی و بزرگراه افتتاح می شود که در سال گذشته هم در محدوده همین حدود افتتاح داشتیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.