| کد خبر: 253503 |

آخرین وضعیت‌ کریدور نوار ساحلی جنوب کشور از شلمچه تا گواتر‌

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه طول کریدور نوار ساحلی جنوب کشور 1808 کیلومتر و با احتساب یک مسیر آنتنی در اروند، 1850 کیلومتر است، گفت: در حال حاضر 1260 کیلومتر از این محور چهار خطه است.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه طول کریدور نوار ساحلی جنوب کشور 1808 کیلومتر و با احتساب یک مسیر آنتنی در اروند، 1850 کیلومتر است، گفت: در حال حاضر 1260 کیلومتر از این محور چهار خطه است.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، خیرالله خادمی اظهار داشت: کریدور نوار ساحلی جنوب کشور جزو 10 اولویت کریدورهای کشور، برای تکمیل است که به عنوان کریدور سراسری و مبدأ و مقصد مصوب شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: کریدور نوار ساحلی جنوب کشور از شلمچه در استان خوزستان آغاز می شود و تا گواتر در استان سیستان و بلوچستان ادامه دارد.

وی ادامه داد: طول این مسیر بزرگراهی 1808 کیلومتر است و با احتساب یک مسیر آنتنی در اروند، 1850 کیلومتر طول دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر 1260 کیلومتر از این محور چهار خطه است و مابقی در حال احداث است.

مردم چهار استان از جاده ایمن بهره مند می شوند

وی اظهار داشت: کریدور نوار ساحلی جنوب کشور در چهار استان خوزستان، بوشهر، سیستان و بلوچستان و هرمزگان قرار دارد؛ در کنار مزیت های حمل بار این مسیر، با تکمیل این کریدور، مردم چهار استان از جاده ایمن دیگری برخوردار می شوند.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ادامه داد: چندی پیش 25 کیلومتر از این مسیر بزرگراهی در ا ستان بوشهر به بهره برداری رسید و امروز هم 25 کیلومتر از این مسیر در شرق و غرب هرمزگان به بهره برداری رسید؛ امروز در غرب هرمزگان در محدوده بندر خمیر و بندر لنگه 10 کیلومتر از این مسیر و همچنین در شرق هرمزگان از جاسک، 15 کیلومتر از این کریدور نوار ساحلی جنوب کشور، با حضور وزیر راه بهره برداری شد.

خادمی اضافه کرد: طول کریدور نوار ساحلی جنوب کشور در استان هرمزگان 838 کیلومتر است که 45 درصد کل مسیر را در بر می گیرد و بیشترین طول آزادراه در استان هرمزگان است، از این عدد 640 کیلومتر آن تکمیل شده  است.

وی افزود: در استان سیستان و بلوچستان 271 کیلومتر از کل کریدور نوار ساحلی جنوب کشور قرار دارد که 160 کیلومتر آن باقی مانده است و هفته آینده 50 کیلومتر از این مسیر به بهره برداری می رسد.

ارزشِ امروز کریدور نوار ساحلی جنوب کشور 20 هزار میلیارد تومان

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اعتبار اختصاص داده شده برای تکمیل کل کریدور نوار ساحلی جنوب کشور را 4 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: همه این منابع از محل اعتبارات دولتی اختصاص یافته است.

خادمی افزود: ارزش روز پروژه امروز 20 هزار میلیارد تومان است، برای تکمیل کل مسیر 11 هزار میلیارد تومان دیگر اعتبار لازم داریم تا مردم این چهار استان از مزیت های این کریدور بهره مند شوند.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اظهار داشت: کریدور نوار ساحلی جنوب کشور در سواحل مکران مراکز زیاد صنعتی، اقتصادی و نفتی را پوشش می دهد. 

هدفگذاری تکمیل حلقه مفقوده کریدور بزرگراهی بندرعباس-لار-شیراز

وی اضافه کرد: امروز همچنین با حضور وزیر راه و شهرسازی، 36 کیلومتر از عملیات اجرایی کریدور بزرگراهی شمال به جنوب در مسیر بندرعباس - لار - شیراز آغاز شد؛ مردم جنوب فارس به شدت پیگیر چهار خطه کردن این محور هستند، با تکمیل این مسیر، محموله هایی که از غرب هرمزگان به لار، شیراز و مرکز کشور می رود با کاهش ترافیک مواجه خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.