راه آهن لرستان؛ گذرگاه استراتژیک ریلی با ۶۰ کیلومتر تونل و پل های مرتفع
مدیرکل راه آهن لرستان با اشاره به وجود ۶۰ کیلومتر تونل در مسیر راه آهن لرستان گفت: مسیر راه آهن لرستان ترکیبی از مترو و راه آهن بوده که نگهداری آن کاری بسیاری دشوار است.

مدیرکل راه آهن لرستان با اشاره به وجود ۶۰ کیلومتر تونل در مسیر راه آهن لرستان گفت: مسیر راه آهن لرستان ترکیبی از مترو و راه آهن بوده که نگهداری آن کاری بسیاری دشوار است.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، محمدرضا حبیبی، مدیرکل راه آهن لرستان اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت، ۸ رام قطار مسافری و ۴ رام قطار حومه ای و محلی از ایستگاه های راه آهن لرستان به همشهریان خدمات رسانی می کنند.
وی افزود: به دلیل شیب زیاد مسیر، وجود تونل های طویل و تاریک و همچنین پل های بلند، این منطقه به مسیری سوق الجیشی و استراتژیک تبدیل شده است.
مدیرکل راه آهن لرستان با اشاره به مشخصات فنی مسیر، گفت: این مسیر دارای ۶۰ کیلومتر تونل و ۱۰ کیلومتر پل است و به نوعی ترکیبی از مترو و راه آهن محسوب می شود؛ نگهداری این پل ها و تونل ها یکی از دشوارترین وظایف راه آهن در منطقه است.
حبیبی تأکید کرد: ایمنی مردم و گردشگرانی که به دلیل جاذبه هایی مانند آبشار بیشه و روستای بیشه به این منطقه سفر می کنند، اهمیت زیادی دارد. متأسفانه مشاهده می شود که برخی خودروها از روی سکوی ایستگاه بیشه تردد می کنند، در حالی که سکو فقط برای سوار و پیاده شدن مسافران در نظر گرفته شده، بنابراین لازم است برای تردد اهالی روستاهای پایین و بالا، یک پل روگذر احداث شود تا عبور و مرور از روی سکو متوقف شود.
وی در ادامه از رشد جابه جایی مسافر در نیمه نخست سال ۱۴۰۴ در راه آهن منطقه لرستان خبر داد و گفت: در شهریور امسال، ۲۸ هزار و ۴۵۹ مسافر در این مسیر جابه جا شده اند و مجموع جابه جایی ها در شش ماهه نخست سال جاری به بیش از ۱۵۲ هزار نفر رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب با رشد ۶ و ۲.۲ درصدی همراه بوده است.
مدیرکل راه آهن لرستان در پایان خاطرنشان کرد: این میزان جابه جایی با ۲۲۳۲ اعزام قطار انجام شده که از این تعداد، ۷۴۴ اعزام مربوط به قطارهای حومه ای و ۱۴۸۸ اعزام مربوط به قطارهای بین شهری بوده است.